Igår julkonsert i Silbodals kyrka

Från Karlstad åkte jag i stort sett direkt till Silbodalskyrka för att lyssna till den Julkonsert som Lions ordnade där. Det var jättevackert med duktig blandad kör och skönsång.

När konserten var slut så var gubben hungrig. Han hade jagat hela dagen med jägarexamenselever i Östervallskog så han hade inte ätit. Då snek vi oss alltså in på hotell Norlandia och åt julbord. Det var nästan fullt i matsalen med julbordsgäster samt dansmusik till Åkeriet. Åkeriet är namnet på en dansbandsorkester med medlemmar i vår ålder och en av dem heter just Åke och har bott i Årjäng i många år. Det var god mat, men vi stannade bara en liten stund sedan drog vi hem för att ta hand om hus och hundar.

Kommentarer
Postat av: Mia

En julkonsert är alltid trevligt. Du verkar vara nöjd med du besökte. Jag lyssnade på Sissel Kyrkebo - en artist jag gillar och därför förväntade mig en kanonkonsert. Var inte helt nöjd när jag lämnade konserthuset...

Postat av: Inga M

Jag var absolut nöjd. Det var en bra kör med nästan hälften manliga sångare och det ger fint djup i stämmorna. Riksspelman Maria Larsson är otroligt duktig på sin fiol och operasångerskan Anna -Lena Persson sjöng bra.



Jag har alltid gillat Sissel men aldrig lyckats höra henne live. Varför var inte konserten bra?

2008-12-07 @ 10:23:26
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback