Flyttcirkusen närmar sig...


för min del. Istället för att riva ner vår gamla slitna och omoderna skola så valde man att riva ut allt som fanns i taket och göra nytt, pga konstaterat mögel. Och lägga på ett nytt yttertak. Här sprutas isolering upp i klassrummen bredvid mig. Sedan är det min tur att dra iväg med min klass till ett provisorium medan man renoverar hos mig.

När allt detta är över och en dryg räkning ska betalas så sitter vi här i alla fall i en skola som inte är anpassad efter kraven i dagens undervisning rent lokalmässigt. Och fönstren där uppe i taket som skulle ge ett behagligt ljus i klassrummen är igensatta. Mörkret breder ut sig över oss, i flera bemärkelser.

Och organisationen ska ses över i januari. Förr tände det alltid förhoppningar hos mig för jag trodde att det kunde i alla fall inte bli sämre. Men jag har insett att organisationer kan alltid bli sämre så numera väcker såna rykten enbart skräck och oro.  Hos mig och hos flera, ja kanske till och med hos många av oss. Frågan är som alltid, vilka ska vinna den här gången och vilka ska förlora?

Jag hoppas att barnen och barnperspektivet vinner den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback