Fantastisk jakt med Jazz idag... äntligen!


Det har varit lite motigt med jakten med Jazz ett tag. Han är ännu en ung hund och har inte gjort så bra ifrån sig i år. Men idag lossnade det. Han höll reda på spåret trots svårigheter och jagade till och med på vägar där det är svårt att känna vittring . Roland är jättenöjd:
- Den här jakten kommer jag aldrig att glömma, det var så roligt och så oväntat. Han jagade som gamle Hambo!

Haren sköts vid Mölntegen, Ängkasa, vid halv ett idag!

Kanske kan han bli en bra jakthund i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Hannele

En släkting hade en sån hund, fin.

Postat av: Ingrid

Kul att det blir bättre, annars funkar han ju som soffvärmare också. Det har jag sett på bild....

2008-12-11 @ 19:55:57
Postat av: Inga M

Ingrid: Hmmm det är ju sant. I dag har han skjutit en hare till för Jazz så nu leker livet kan jag säga. För gubben i alla fall. Han är inte nära marken! Det verkar som om poletten fallit ner för vår käre Jazz. Han vet vad det handlar om nu, varför han är i skogen.

2008-12-11 @ 20:12:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken kul sida att kika på,ser hararna när ja åker hem :)



Men Jazz brukar gärna komma förbi här å kolla läget tror han tycker min Hedda är snygg men Bamse tycker Jazz ska hålla sig i skogen :)

2008-12-14 @ 20:45:08
Postat av: Inga M

Anonym: Han kommer säkert till Er och fjäskar lite. Säkert Oskar också! De är inte bara jakthundar utan väldigt sällskapliga också. Ge dom ingen mat bara är Du snäll!

2008-12-14 @ 20:50:18
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Marie

Nej absolut ger ja dom ingen mat...Oskar har ja inte sett till har men Jazz vågar sig inte längre upp än t garaget för det sätter Bamse stopp för å är ja hemma är mina hundar lösa ute....

Ja jakthundar ska vara mer sällskapliga än jakthundar tycker ja :) Man själv har ja ju ingen jakthund nu saknar faktiskt det lite grann...men pappa har ju en underbar tax så får låna henne i bland så klara ja mej....Fina hundar har ni i allafall

2008-12-15 @ 21:25:28
Postat av: Inga M

Marie: Jakthundar är ofta lugna och sällskapliga. Våra är ju alltid inne när vi är hemma. Jazz ligger i sitt hörn i soffan med kuddarna varje kväll och Oskar parkerar sig vid mina fötter. De är familjemedlemmar. När vi jobbar är de i hundhuset med rastgårdar. Förr var det nog annorlunda då jakthundar oftast alltid var ute i en hundkoja.



Jag har förstått att Din pappas tax är inte bara trevlig utan också en bra jakthund.

2008-12-16 @ 06:27:12
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja hon har vart riktigt duktig...Såg dej som rastvakt förut när jag gled förbi skolan...Ja var på väg hem för att ta mej en riktig långpromenad med hundarna det var helt underbart....Så nu tog ja mig en kaffekopp å kolla datorn ska åka å hämta Arvid på dagis nu....Ha en riktigt god jul

2008-12-18 @ 13:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback