ETT GOTT NYTT ÅR 2009!

Det vill jag önska alla som läser detta!

Jag brukar inte köra med någon nyårskrönika som en del gör. Är nog lite för lat för det, men jag läser gärna andras.

Mest omvälvande det år som gick är nog i alla fall att yngste sonen flyttade hem igen till Sverige från USA o LA. Det gladde oss mycket. Nu finns han inom räckhåll. Och så är vi förstås nöjda med den omgjorda hallen. Det var ju en revolution i vardagen.

Inför nästa år så hoppas jag förstås att alla ska få vara friska och må bra, tänker kanske mest på våra mammor som börjar bli till åren.  Att barn och barnbarn ska ha det bra står högt på listan av önskningar inför nytt år. Vi ska så snart vi kan åka upp till Stockholm och kolla på äldste sonens nya lägenhet, den som han ska bo kvar i ett tag nu.  Sen kanske den yngste får tag på något mer permanent hybble i huvudstaden också till slut och får hit flickvännen från LA. Det vore trevligt!

Vi hoppas också på att kunna åka till Tyskland, Rethem och se goda vännerna D och Gs nya hus. Nu slipper vi ju åka ända ner till Frankfurt för att hälsa på.  I vårt eget hus får vi fortsätta lite till med förbättringar. Kanske målar vi taket inne till sommaren och byter ut olika spottar mot skenor och ledljus.

(För att göra en halsbrytande vändning i det allvarsamma nyårsfirandet så kan jag inte låta bli att länka till en god
kladdkaka!)

Kommentarer
Postat av: anne

Jasså, förväntas man skriva en årskrönika..;) Det var värst..



Nära döden upplevelse av strömavbrott på landet? Kan det vara en anings överdrivet?:) Själv gillar jag strömavbrott, de gör mig till en riktig survivor, jag dirigerar och pekar (i mörkret), tänder ljus, tappar upp vatten, det blir rena överlevnadsövningen. Oftast kommer ju elen tillbaka så fort, så jag hinner inte med mer än det där första dirigerandet.

Postat av: Hannele på Hisingen

Gott nytt jaktår!

2008-12-30 @ 13:50:25
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

Ja, inför nya året önskar man naturligtvis att sina nära och kära ska få vara friska och må bra.

Och vi får hoppas det blir ett riktigt bra nytt år.

Ha det så gott, och önskar dig också ett riktigt

Gott Nytt År

Kram

2008-12-30 @ 14:42:20
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: britten

ja jag håller med dig i det förra inlägget till hundra ..jag stängde av efter en halv timme...önskar dig en alldels underbar nyårsafton och ett gott nytt år så småningom

2008-12-30 @ 15:39:47
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Bloggblad

Nån årskrönika tänker jag inte bidra med - den har jag gjort i min pappersdagbok. Det har varit för många tråkiga saker i min närhet som jag inte vill berätta om, och det jag vill berätta om skulle bara upplevas som skryt och skrävel. Även om det är detta roliga som hållit min näsa över vattnet så skulle jämvikten inte synas utåt.



Men visst kommer jag att stå på balkongen och se ut över stans alla fyrverkerier och önska ett bättre år nästa försök...



Och ett gott nytt till alla härliga bloggkontakter, även om jag är lite sporadisk ibland... måste ju hinna lite mer än bloggning.

2008-12-30 @ 15:49:52
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Pierre

Gott nytt år på er oxå.

Hoppas att jakt och fiske året -09 blir bra hos er.

2008-12-30 @ 17:03:09
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Marie

Åh, jag som redag hade bestämt efterrätt...men nu blev jag lite tveksam... Jag får ta mig en funderare på hur jag vill ha det.



Önskar dig och dina nära ett riktigt Gott Nytt År!!!

2008-12-30 @ 19:04:40
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Cissi

Gott Nytt År önskar jag dig!

Den där kakan var väl onödigt att lägga ut... Nu måste jag ju göra den för den lät väldigt god.. :o))

2008-12-30 @ 19:09:40
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Carina

God fortsättning med ett nytt härligt år.

Jag är lika förhoppningsfull inför varje nytt år, vilka spännande saker det kommer att berika oss med.



Nyårskramar skickar jag dig....

2008-12-30 @ 20:18:16
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Inga M

Anne: Det handlade mest om att TVn var oanvändbar i det läget. Han älskar verkligen TV och står för det.



Hannele: Tackar för det!



Ingermaryissa: Den som är frisk har många önskningar, men den som är sjuk har bara en. Så sa någon och det är väldigt sant.



Britten: Då var vi fler som skippade Selma!



Bloggblad: Det är ledsamt att mycket tråkigt har drabbat Dig under året. Hoppas att nästa år har mer gott att bjuda på för Din del. Jag önskar Dig Ett Gott Nytt År!



Pierre: Det samma till Dig! Just nu jagas det varje dag och i morgon nyårsaftonen är det traditionsenlig rådjursjakt på Liane. Spännande! Jag går nog med och är hundförare på eftermiddagen, fast vi har matgäster på kvällen.



Marie: Suss som har gjort kakan och lagt ut receptet är en entusiastisk kakbakerska sedan barnsben. En av de få jag känner som framhärdar i branschen. Vi har känt varandra sedan vi var 12 år och är mycket goda vänner.



Cissi: Jag hänvisar till det jag skrev i kommentarsvar ovan. Ha det gott!



Carina: Ett nytt år bär med sig nya förhoppningar och jag är som oftast optimistisk, åtminstone när det gäller mitt privatliv.











2008-12-30 @ 21:47:49
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Vill önska Dej ett Gott Nytt År! Av Din blogg minns jag mest ( har bara läst i den lite då och då den senaste tiden) när lille hunden sprang bort. Gick då in och kollade flera gånger...blev väldigt glad när han var återfunnen välbehållen.

2008-12-30 @ 22:57:09
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback