Bra julklappsbok för Sillerudsbor...


Den här köpte vi på Hembygdsgårdens julmarknad. Det är berättelser om människor som levde i Skomarka, hur de arbetade och hur de bodde, samt en hel del om hur de var som människor. Fascinerande bok att läsa om en helt annan värld i början på nittonhundratalet, ett tidsdokument. Man kan köpa den hos Allan Brunzell i Kålleboda tror jag. Och om det blir några pengar över på boken så ska de gå till att restaurera ett hus där uppe, en samlingslokal av något slags, kanske var det en IOGT - lokal eller något.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, det låter mycket intressant. En sådan bok om jönköpingsbor eller t.o.m om smålänningar skulle jag med glädje köpa.

Postat av: Suss

Inga, den ser väldigt intressant ut även för en närking. Hur kan jag komma över ett exemplar? Kan du hjälpa mig?

2008-12-14 @ 17:00:36
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Mia: En hel del av de människor som beskrivs känner Roland till eller åtminstone deras ättlingar.



Suss: Jag tror att det enklaste är att Du på hitta.se tar fram Allan Brunzell Årjäng och ringer direkt till honom. Han kan säkert skicka ett ex. Över mig blir bara en omväg. Hoppas det funkar.

2008-12-14 @ 22:54:32
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback