Sthlmresa - Åsbro -bror - bra planlösning!


Första stopp på väg till Stockholm blev hos min bror i Åsbro med en övernattning. Han är till skillnad från mig en händig typ som fixar allt när det gäller byggen, motorer osv. Det här är jag avundsjuk på:

Mitt på långsidan mot söder på hans hus finns en stor inglasad altan med öppen spis som syns här i bakgrunden. Himla trevligt är det. Glasdelarna kan man dra bort förstås. Altanen täcker inte hela långsidan utan det bildas alltså naturligt en uteplats på var sida; en mot sydost vid köket och en mot sydväst på andra sidan. Helt perfekt tänkt och lite ovanligt.


Taket är rejäl plast som släpper igenom ljus.
 
Det blev ett trevligt möte och mycket prat om gemensamma bekanta och vad som hänt sedan sist. Sedan gick färden vidare mot Gnesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback