Hundpremiär idag den 21:a augusti


Idag är första dagen vi kan släppa stövaren till att träna jakt i skogen. Vi var nog ute ett par timmar sammanlagt med Jazz lös. Oskar fick följa med i koppel. Skönt med skogsluft, nu kommer vi att vara mycket ute i skog och mark framöver och inte bara gå efter vägarna.


Såna här hus är så tragiska på något vis. Det står mitt inne i skogen och förfaller. Jag kan inte låta bli att tänka på alla planer och förhoppningar som funnits när någon med möda och ett litet kapital byggde huset till sig själv och sin familj.


Den här mossan fanns på stigen, växte liksom inne i den gröna mossan. Någon som vet vad det är? Ser ut som en lav, skimrade i blågrått nästan.

Dagens skörd av kantareller. Det är mycket svamp i skogen. Den här gången delar jag mellan mor och svärmor. De kan inte plocka själva längre.  Nu när jag lägger ut den här bilden så hoppas jag lite på att få se Johanna i Sillerud igen :-)

Kommentarer
Postat av: Gisan

Åh så gott med kantareller! :-) Kramar...

Postat av: frktjatlund

Stopp och belägg! Inte visa vackra skogsbilder och toppa med plockad svamp. Jag blir sjuk! Sjuk av avund och längtan.

2008-08-22 @ 09:29:01
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: ingridkhilmerson

Å vad gott det ser ut, ska ta mej en tur i morgon för att se om jag hittar några.

2008-08-22 @ 21:02:19
Postat av: Inga M

Gisan: Exakt, fast vi gav bort de här.



Tjatis: tja, det är bara att fly storstaden och inkvartera sig i Sillerud...



Ingrid: Absolut värt ett försök...

2008-08-23 @ 00:14:04
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Hanneles paradis

jag borde gå i skogen och kolla, om alla hundägare lämnat nåt kvar..

2008-08-23 @ 09:09:32
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback