Djuren runt vårt hus...


Den här lille gynnaren bor någonstans i närheten eller rent av på tomten. Han härjar uppe på taket på nätterna ibland och ackompanjerar ljudet av  skogsmaskinen.  Vem sa att det var tyst och lugnt på landet?


Så här fin är bocken som jagar en get här. Bockar får slita för sitt kärleksliv. Han springer efter, jäktar, geten i många dagar först, innan hon blir villig. Ibland går det runt, runt i cirklar som kallades Häxringar förr, innan man var säker på att det var gjort av djur eller människa. Ringarna i gräset såg mystiska ut. Kerstin Ekman har travesterat detta uttryck i titeln på en bok med det namnet. Boken handlar just om kvinnors evig kretsgång i generationer. Hur män och kvinnor  är fastlåsta i sina respektive roller. 

Kommentarer
Postat av: Mia

Så fin ekorre du har lyckats fånga på bild och rådjuren också. Jag har oftast fotograferat vackra naturbilder, vyer... men har tänkt jag ska testa porträttfotografering och djur. Det är små utmaningarn, får jobba mer för att hitta motivet!

Postat av: Inga M

Själva fotandet är kul och ibland skulle jag vilja hålla på mer med det. Och att kunna bearbeta bilder lite bättre vore roligt.

2008-08-14 @ 06:11:30
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Hanneles paradis

Ekorren stannar hos grannen, det fick rådjur också gärna föra i stället för att att upp mina växter, jag har svårt att ta mig igenom t. Kerstin Ekmans böcker..

2008-08-14 @ 09:22:29
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: Blackout

I går trimmade jag hund i f.d sadelkammaren och såg genom fönstret en ekorre studsa förbi. 30 sekunder senare var den innanför den öppna stalldörren och förskansade sig högt upp på takbjälkarna. Jag fick öppna i båda ändar och dirigera ut den med kvasten. Inte för att jag vet om de kan ställa till med något, men mormors gamla ekskåp + några tavlor står i en av boxarna och en ekorre har rejäla tänder.

Hunden vibrerade, kan jag tillägga :D

2008-08-14 @ 13:20:57
URL: http://blackout.blogg.se/
Postat av: Inga M

Hannele: Rådjur kan mumsa i sig en del ja. Fast när Du får dit lo så blir de borta. Jag har svårt att lägga ifrån mig Kerstin Ekmans böcker. Jag har läst alla flera gånger. Tur att vi alla är olika.





Blackout: Ha ha, jag förstår att hunden vibrerade. Ekorrar är söta men ena riktiga marodörer. Förra sommaren såg vi hur en hämtade ut fågeläggen ur en holk. Det var nog bra att jaga ut den.

2008-08-14 @ 19:55:31
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback