Det mesta ligger på plats, ser bra ut...

I mitt jobb har jag så många kontakter varje dag med så många människor. Jag pratar varje dag med många och det är svårt att alltid säga exakt rätt och göra exakt rätt. Jag försöker i alla fall så gott jag kan. Fast ibland blir det fel. Igår sa jag inte nåt som jag borde ha sagt och jag har grämt mig rejält och idag så sa jag nåt jag inte borde ha sagt.

Om det vore så enkelt som att alltid vara tyst.

Men det är det inte. Jag måste prata på mitt jobb och mycket.

Det är bara att fortsätta prata på och hoppas att det blir rätt nästa gång!

Jag håller mest på och drar upp strukturer nu för jobbet, tränar barnen på olika sätt att "skoljobba"; "nu är det tyst jobb" "nu är det jobb när man kan prata lite med varandra" osv.  Vi pratar mycket om huruvida barnen vill "göra en bra klass, en klass som alla vill gå i".

Alla barn vill det och jag har lovat att hjälpa dem och jag tror att föräldrarna också ställer upp på den strävan. Om vi alla drar åt samma håll så är vi oövervinnerliga, då blir det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback