Stockholmssonen och flickvän J här!

Igår fredag hämtade Roland Stockholmssonen i Karlstad vid tåget. Han och flickvän J kommer att vara här över helgen och fira mormor som fyllt 90 år. Vi hade en mysig kväll igår med färska räkor inhandlade på Bergvik. De andra barnen bor tyvärr för långt bort för att vara med och fira sin mormor. Men min bror och svägerska anländer senare under dagen.

Just nu gick Roland och sonens flickvän ut i skogen för att jaga hare och svamp. Hon är väldigt förtjust i svampplockning och minnesgoda läsare kommer ihåg att hon var här med sina föräldrar vid den här tiden förra året för svampexkursioner.  Bredvid sängen hos M har de placerat en kom-radio påslagen. De avser alltså att väcka honom framöver och övertyga honom om att ansluta vid brasan. 

Flickvänne J  är dessutom en duktig skytt och vill ta jägarexamen så småningom. Planerna var att gå med på älgjakten i år på drevet och även deras gode vän ,presschefen hos socialdemokraterna, ville gå med, men det blir svårt att lämna jobben. Förstår inte att storstadsbor är så stressade.

Jag ska ha en lugn morgon och långsamt förbereda för födelsedagsmiddagen klockan 1.

Kommentarer
Postat av: Christina W

Godmorgon.
Såg att du var uppe och tänkte jag skulle kika in. Laxreceptet har jag inte själv testat. Det var tänkt till igår men av olika skäl blev det ändring i planerna. Så ikväll ska jag med spänning smaka detta.
Låter mysigt att gå ut i skogen tidigt på morgonen. Skulle dessvärre ha väldigt svårt att skjuta något djur. Är alldeles för blödig.
Hoppas du får en härlig dag.

Postat av: Manon

Vad mysigt det låter med skogsdag så där. Svampplockning och allt! Sugen jag blir:)!
Vi ska ha en stadsdag i dag:).

2007-09-22 @ 10:57:59
URL: http://manon.blogg.se
Postat av: Gisan

Mysigt för dig med sonen och flickvännen hemma på besök. Kramar...

2007-09-22 @ 13:11:21
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Tittar in och tackar för dina ord av omtanke och värme borta hos mig!
Du har många strängar på din lyra.. och här finns mycket intressant att läsa!
Ha en trevlig lördag..Kram..

2007-09-22 @ 13:24:55
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Nina på Johangården säger

Mysigt med besök!

2007-09-22 @ 20:25:01
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Inga M

Christina: Tack, det blev en bra dag!
Manon: Jag som bor på landet uppskattar verkligen en stadsdag då och då!
Gisan: Ja, det är ju en bit till Stockholm så det kan inte bli så ofta.
Elisabeth: Tack för vänliga ord!
Nina: Det är uppskattat.

2007-09-23 @ 07:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback