Snok på utflykt idag!

På linongutflykten häromdagen så pratades det mycket om ormar, men jag såg ingen. Idag var vi en tur med klassen och tittade på hur träden ser ut nu när det är höst och vi kikade på olika sorters träd. Då lyckades vi i alla fall se en alldeles levande snok. Och den var verkligen vacker. Jag krafsade vildsint efter kameran men lyckades inte få fram den i tid. Märkligt nog var snoken nästan helt grön och skimrande, med en ljusbeige undersinda och den var bamsestor. Den ringlade ner i ett dike när vi passerade. Ovanligt nog blev jag inte alls rädd.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Snokar är å andra sidan inte särskilt farliga. Om de inte har sånt där zick zack-mönster på ryggen. Det hade alltid snokarna min far visade mig.

Postat av: Inga M

Annaa: Snokar med zick zack-mönster ska man se upp med! De är som ulvar i fårakläder eller hur man ska uttrycka det apropå en del blogginlägg nyss.

2007-09-19 @ 21:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback