Länsstyrelsen idag! Och shopping!

Länsstyrelsen idag!
Så här ser det ut utanför länsstyrelsen i Karlstad idag. Nej, det är inte jag som har varit där men gubben. Han har något rovdjursengagemang på länsstyelsen och nu var det snabbinkallat till något möte i kväll med rovdjursansvariga där och den vargangreppsdrabbade befolkningen i norra Värmland. Det har kommit in skyddsjaktansökan på varg från bl.a. Jägareförbundet i Värmland och den stöds av länsstyrelsen. Man vill också diskutera med Naturvårdsverket om att få ta bort en flock, helt i enlighet med sin egen rovdjurspolicy. Situationen är ohållbar efter ett antal vargangrepp på hundar, får och i ett fall en människa de senaste dagarna. (Dessutom meddelas från forskare Olle Liberg att en varg angripit en kanotist häromdagen någonstans i världen, men han lyckades freda sig, kanotisten alltså. Helt ofarliga är inte de här bestarna, höga som en diskbänk över manken! Ändå finns de en envis mytbildning om vargens totala ofarlighet. Fast forskare i USA  rekommenderar barnfamiljer att inte släppa ut sina barn på egen hand i vargområden) Det kommer ett pressmeddelande imorgon från länsstyrelsen om stödet för skyddsjaktansökan till Naturvårdsverket.

Jag fick gå med till Karlstad på shoppingtur minsann. Jag har ju börjat träna på det nu. Och det finns en del plagg som jag gillar av dem som är moderna nu. Inte såna där graviditetsplagg (ok Annaa, det heter empire om det ser ut som om man var gravid) utan de som är rätt figurnära hela vägen, i alla fall högt i midjan. De kallas toppar eller nåt fick jag lära mig när jag hade modeblogg. :-) Nu blir det ingen mer modeblogg. Men jag köpte några stycken och sedan ett par ECCOskor. Mina fötter kräver bekväma skor annars gör de ont. Det var diskreta svarta vanliga mittemellanskor, inte grova och inte fina. Men går till allt. Jag har ett par liknande förut; Jobi, och de är snart utslitna. De är använda hur mycket som helst. Om man inte har så många par skor så måste de man har vara användbara till mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback