Årjängs marknad!

Det blev fint väder för Årjängs marknad idag. Rätt blåsigt på förmiddagen när vi kom ner och försäljarna måste hålla i taken på stånden. Men det blev snabbt allt bättre och solen sken. Jag köpte två fina stora bollkryss av Charlie och Thomas. Dem känner vi sedan gammalt. De ska modren få till födelsedagen på torsdag, hon fyller 90 år. Sedan köpte jag också fina krukväxter i matchande färger som jag gör en blomgrupp till henne med att ha inomhus, Hon tycker mycket om blommor och det är alltid tacksamt att ge. Jag letade efter fina dörrdekorationer med eterneller eller så, men de som fanns var anskrämliga så det blev inget. 

Att gå på marknaden är roligt för att man träffar så många människor som man inte ser varje dag. I vårt lilla samhälle är detta en typisk hemvändarhelg, när barn och barnbarn passar på att återvända till hembygden för ett besök. Vi åt kålsoppa med vänner. Sedan åkte vi hem och sov ett par timmar. Vi är inte vana vid så mycket folk och blir så utmattade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback