Rektorn dödshotad!

Nu är den här stackars rektorn som jag skrev om ordentligt i blåsväder. Nu har hon blivit dödshotad för att hon förbjöd förskolan att ta med sig barnen till kyrkan på första advent. Jag var kritisk för att det hinglade mellan olika beslut och jag skrev om det på bloggen.  Men att hota någon måste man ta avstånd ifrån. Det är alltid fel.  Det är inte så lätt att vara rektor i Sverige!

Det är inte lätt att vara svart skolfotograf heller. Han som försökte blev trakasserad i skolan för sin hudfärg och hoppade av efter ett par dagar. Har skolan blivit ett reservat för dåligt uppförande i samhället måntro?   Där kan man göra saker och säga saker som inte skulle accepteras någon annanstans? Nej så får det inte ha blivit!

Kommentarer
Postat av: Gisan

Det är så mycket som sker som gör mig arg, rädd, förtvivlad över vart vi är på väg. Kramar...

Postat av: Nynna

Håller mer ovanstående.
Det är hemskt, men verkar ha blivit så nu...

2007-10-15 @ 18:29:30
Postat av: Inga M

Gisan o Nynna: Det är på väg någonstans och vi vet inte riktigt vart eller vad det beror på.

2007-10-15 @ 19:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback