Modeblogg igen - dagens outfit!

image1240

Modebloggande fortsätter här! Kan inte låta bli, det är så frestande!

Om jag börjar uppifrån:

Tysk filthatt, okänt märke, gåva från Jan och Catrin Meissner. Den är suverän att ha när älgflugorna attackerar. De flesta landar på hatten.

Snusnäsduk, väldigt skön att ha runt halsen om det blåser eller drar lite.

Seeland jaktdress för damer. Den heter nog inte Seeland längre utan något annat. Köpt i Holmedal. Har två par byxor till, ett par större om det är kallt och jag ska ha mycket under och ett par här med bara lite under.
Det är en jättebra dress, lätt och tyst och håller blötan ute hyfsat länge.  Massor av fickor för radioar, pejlar, näsdukar, koppel, telefon, GPS osv allt vad man kan behöva.

Gummistövlar Tretorn vintertyp med tjock sula och höga skaft. De håller kylan bort rätt bra nu på hösten.

En styck tax med pejl; Oskar rätt nytrimmad och som snyggast nu. har långa vackra ögonfransar, jagar gärna lite av varje.

Kommentarer
Postat av: Rutan

Vad fint ni matchar varandra, du med röd slips (?) och hundens röda pejlhalsband!

Postat av: manon

Ser proffsigt ut i mina ögon:)! Allt inkl taxen. Ser jaktigt ut:).

2007-10-21 @ 23:48:49
URL: http://manon.blogg.se
Postat av: Inga M

Rutan: Ja, vi gjorde upp det innan
;-))

Manon: Det är vädligt mycket jakt över dagens outfit!

2007-10-22 @ 05:39:10
Postat av: Annaa M

Har just lärt mig att fickor är ett problem för jagande damer. Många damjackor görs utan tillräckligt med fickor. Men det verkar inte vara något problem här.

2007-10-22 @ 11:52:09
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Blackout

Jag tycker att du har synnerligen god smak, precis den stil jag själv är svag för.
Hatten är mycket tjusig, för att inte tala om stilige Oskar. Han är pricken över i:et!

2007-10-23 @ 11:27:02
Postat av: Inga M

Annaa: Nej det är inget problem, en skön dress som fungerar.

Blackout: Hej, roligt att höra från Dig igen, det var länge sedan. Oskar är def snyggast!

2007-10-24 @ 18:22:20
Postat av: Blackout

Jag har många järn i elden just nu och är inne i en läs-period så datorn är kall för det mesta. Det kommer en vinter, då kanske blogginspirationen återvänder.
På återseende!

2007-10-26 @ 14:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback