Mininredning

Jo, det ska stå så. Hittade en rolig sida hos Rutan på min länklista. Den heter mininredning.se. Där kan man lägga in egna bilder på inredning i huset och det finns sökord. Jag hamnade i hallarna förstås. Vi borde göra om i hallen. De gamla gröna medaljongtapeterna sedan vi byggde huset 77 sitter kvar än trots nya planer varje år.  De har gjort sitt verkligen.

Men ingen av sidorna jag kollade på liknade vår hall. De flesta hallar var mycket större, man hade små hallar då på 70talet. Och de flesta jag såg på den här sidan var vitmålade. Det faller med huset fullt av hundar och jaktkläder och annat lort i hallen. Det måste bli något annat och absolut klinker med golvvärme under. Det är så skönt med golvvärme för allt torkar så snabbt. Det blir ingen sur lukt som ligger kvar i kläderna och skorna.

Vi brukar säga varje år att vi ska ta hallen före jul, men sen kommer det en jaktsäsong och då ändrar sig prioriteringarna på något vis. Det blir alltid roligare att gå med hundar till skogen än att riva och slita med bygge hemma. Och jag kan förstå varför. Jag skulle inte vilja ha privatskola på helgerna. Byggande är ju gubbens jobb.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Svar: Det var ju inte bra, att fredagen inte var bra. Men som du sa, lördagen måste ju bli bättre! :)

Postat av: Inga M

Sanna: Lördagen är redan bättre. Sovmorgon till kl 11, bara en sån sak!

2007-10-27 @ 10:53:51
Postat av: sara

Haha, fattade inte din text xD vad längde du har bloggat!

Besök min blogg och du är guld värd :D

2007-10-27 @ 14:42:40
URL: http://o0sara0o.blogg.se
Postat av: Inga M

Sara: Det känns som om jag har bloggat hela livet. Ska kolla in hos Dig!

2007-10-28 @ 06:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback