Lik i garderoben?

Vi är invaderade av spyflugor!!

Har aldrig varit med om något liknande!!

Igår när jag kom hem från jobbet så lyckades jag släppa ut 5 stycken som surrade i olika fönster. Sedan inom loppet av några timmar slog jag ihjäl 12 stycken. Så här har det varit i flera dagar.

Det här är helt osannolikt och jag kan nästan få panik när de blir flera runt mig. Begriper inte var de kommer ifrån. Har frågat gubben om han har några lik i garderoben men det förnekar han.

Har någon varit med om något liknande och vad var det då? Vet inte var vi ska leta eller vad vi ska leta efter.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Yes, när vi kom hem från Irland i somras var lägenheten invaderad av stora läskiga flugor av ett slag som man aldrig ser i stan annars. De höll sig kring den blommande doftrankan i köket och var lite slöa så vi fick med hjälp av insektsmedel och flusmälla död på alla inom ett dygn, inga ägg tycktes vara lagda heller för de kom inte igen i nya exemplar.

I lägenheten hade under vår frånvaro bara varit några blomvattnare och kattvakter. Ingen mat fanns kvarglömd i sopor eller så.

Ett märkligt mysterium mao som aldrig fick sin lösning.

Postat av: Inga M

Tack för tips! Ska kolla i blommorna!
Det har lugnat ner sig lite nu. Idag har jag bara slagit ihjäl så där en 5 stycken. Det minskar åtminstone, men slöa är det precis som Du beskriver Dina.

2007-10-28 @ 21:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback