Hundtelefon via GPS!

Idag ska jag få testa något fantastiskt! Hundtelefon via GPS. Det betyder att Roland har satt på en speciell GPS på hunden och när man  ringer upp ett telefonnummer så kan man höra vad hunden gör. Det hörs hur han skäller, dricker vatten, springer etc.

Jag kan också ringa upp  numret och just nu så gör jag det och kollar.

Ha ha jag hör husse prata också. Bra med lite extra koll på vad han har för sig också kanske. :-)) Just nu så är de vid älgjaktens morgonsamling vid slakthuset. Han beskriver GPS;en och de pratar om gårdagens älgjakt och berättar historier och skrattar.

Fast jag kan inte säga något till hunden, det är ingen tvåvägskommunikation. Men medan jag ringer och hör hunden så kan nog ingen annan göra det. Det borde tuta upptaget. Fast jag vet inte säkert.

Det är ingen ände på vilka hjälpmedel som bjuds idag med nya kommunikationer.

Kommentarer
Postat av: kicki

Detta lät intressant med hundtelefon via Gps, vart har ni köpt denna, finns den att läsa om någonstans, man är ju alltid intresserad av att veta var hunden är och vad den gör i skogen..
Vad många älgar får ni skjuta i ert jaktlag, här har vi bara tre på licensen...se min blogg...
ha det got..kicki

Postat av: Inga M

Han har bara lånat den här GPS;en av någon annan som deltar i älgjakten, men jag ska fråga var de finns.

2007-10-10 @ 13:59:49
Postat av: Rutan

Det var ju lysande! Det finns säkert många som skulle vilja fästa en sån på sin gubbe!

2007-10-10 @ 15:03:22
URL: http://rutan.blogg.se
Postat av: Inga M

Rutan: Ha ha.. ja varför inte? Fast ursprungstanken var ju att hålla koll på hunden förstås! Det andra var mer att se som en oväntad bonus!

2007-10-10 @ 23:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback