Dålig lukt 1

Det stinker i hela huset uppe våningen av mina bullar. Jag köper en sorts halvfabrikatbullar som är glutenfria. De är förpackade 6 st i en hermetiskt tillsluten plastpåse och jag bakar dem färdiga i ugnen 10 minuter. Påsen  verkar vara fylld med någon sorts gas som brukar lukta lite jäst men absolut inte så till den grad som idagens påse. Påsen var också ovanligt uppblåst. Men bäst före datum hade inte gått ut och det är i februari 08 så det är god marginal.

Undrar vad det är som luktar i bullpåsen? Önskar att jag kunde mer om kemi i såna  här lägen.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Köttbullar i liknande förpackningar luktar liknande och det är som du säger insprutad gas. Har kunnat vad det är för något men som den journalist jag är glömmer jag genast allt jag skrivit om när manuset är lämnat.

Postat av: Inga M

Måste kolla upp det här med gasen. Det är ju intressant om inte annat att mat kan lukta så och formellt sett åtminstone fortfarande vara ätlig. Fast man undrar ju!

2007-10-10 @ 23:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback