Sthlm-sonen på väg till Shanghai just nu - Pirellikatalogen

Stockholmssonen ringde idag mitt på dagen och berättade att han stod på Arlanda och var på väg till Shanghai. Det är en jobbresa och handlar om Pirellikatalogen. Hur det hänger ihop har jag inte fördjupat mig i. Hans chef väntar barn, ja eller rättare sagt frun då så nu är det M som får åka istället den här gången.

Jag tycket inte om när mina barn är ute och flyger och namnet Shanghai ger obehagliga associationer. Han kommer hem på lördag igen.

Ringde i alla fall sin mor o berättade att han var på väg och också fadren för att gratulera på födelsedagen som är idag tisdag  men den återkommer jag till.

Han har fått en ovanlig present kan jag säga och vi har mödrarna här på kvällsmat.

Kommentarer
Postat av: rut

Flygresor, med tanke på hur långt uppe i kosmos de går är alltid litet otäcka. Dessbättre är det inte inte så många olyckor som händer.
De resor jag gjort kan väl räknas på 10 fingrar i luften men jag har aldrig varit rädd, däremot har jag varit rädd ute på vägarna allt sedan
utflyktsturen till kyrkan när jag var 7 år och gick
i första klass. Det var första gången jag åkte bil och hade knappast sett en bil förut och jag var skräckslagen.
Sonen är hemma i huvudstaden på lördag igen och hoppas han har en trevlig resa.

Postat av: Inga m

Rut: Tänk, jag minns också min första biltur! Det kan inte senare generationer göra. Min var 1955 ungefär och vi besökte min farbror som var lanthandlare. Han hade en jättestor bullig svart bil
som vi fick åka i. Det gick väldigt sakta och försiktigt fram och jag var inte rädd. Minns också föräldrarnas första bil. Den inköptes 1957 och var en svart VW. Oj, vilken nostalgi!

2007-11-28 @ 04:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback