Nya grannar

image1345
Fler grannar är vi glada för att vi har fått. Det är ju inte så tätt mellan stugorna här. En ung trevlig familj har byggt hus  själva på andra sidan vägen uppe vid det vi kallar Villes. Det ska heta Ligärdet om jag förstått det hela rätt. Vårt heter ju Lihaget, nästa hus Litorpet och själva huvudfastigheten Liane. Huset är helt suveränt ihopkommet och man har en mängd smarta lösningar på gamla problem. Jag hoppas att jag kan få visa en del senare här på bloggen. Just nu ville vi bara säga att vi var glada över att det var klart. De flyttade in för ett par veckor sedan och vi var där och hälsade välkomna till dem och lilla J som ses här. En gladlynt liten tjej!

image1346

Vi presentade med en fågelstuga, faktiskt timrad för hand av B i Snarkil som är expert på sånt här. Den är jättefin! Man kan måla den själv om man vill sen.

image1347
Om man nu inte vill odla blommor själv så kan B göra såna här att sätta på väggen!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Fiffig blomma!

Postat av: Inga M

Junitjej: Det ser kul ut, han gör flera olika varianter.

2007-11-24 @ 11:01:21
Postat av: Gisan

Åh den lilla tjejen har en likadan "nana" (trasdocka) som min systerdotter. Kramar...

2007-11-25 @ 09:16:23
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Inga M

Gisan: Aha, det finns fler! Det var tydligen en favorit här hos J.

2007-11-26 @ 06:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback