Jagade rådjur i eftermiddags!

image1304

Vi jagade rådjur i eftermiddags, dock utan någon lycka. Rådjuren har nog lämnat åkrarna runt oss nu när de är plöjda. Det fanns inget inne i något av hagen på var sida om huset vårt. Men det var otroligt vacker väder och jag tog några bilder på det!

image1305

Det fanns till och med kantareller i skogen på flera ställen, men jag plockade inga för jag tror att de är smaklösa nu.

image1306

Här är en vacker favvoplats!

image1307
Det här är en viltstig. Djuren går gärna samma vägar hela tiden och det blir stigar efter dem i skogen. Lustigt nog så märker jag att jag också vill gå samma vägar fast jag försöker att hitta nya ställen. Men fötterna vill liksom hitta det vanda. Kommer ständigt till samma platser. Det är nog urtidsmänniskan i oss som ställer till det. De här bilderna är både från sönnare och nolare Lihaget. Jag gick igenom båda idag och Roland o Anders satt i pass. Men Oskar fick inte tag på några rådjur, möjligtvis en räv på slutet, men den fick han ingen ordning på.

Jag såg i alla fall tjäder. De satt i åsen norr om vårt hus och flög upp precis när man kommer nära. Hjärtat nästan stannar av förskräckelse varje gång. Det var minst två fåglar här eventuellt 4, men jag såg i alla fall två samtidigt. De går på marken och betar och sätter sig i höga tallar när de blir uppskrämda.

Till torsdagen och fredag ska vi jaga fågel här. Då kommer jaktgäster med fågelhund, vorstehhund. Det ska bli spännande. Fågeljakt är inte så vanligt här, vi känner ingen som håller på med det runt oss.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Inga!

Fina bilder! Tänk att det finns kantareller nu :-)

Postat av: Lena MK

Inspirerande och fina bilder. Känner skogsluften och längtar ut till närmaste skog.

2007-11-05 @ 18:06:17
URL: http://lenamk.blogg.se
Postat av: Inga M

Maria: Det är lustigt att se, men de är smaklösa så här års, inget att plocka.

Lena MK: Det är verkligen skönt, speciellt när vädret är så fantastiskt som det var nu.

2007-11-05 @ 19:23:22
Postat av: Cissi

Härliga bilder! Känner skogsdoften, det är en speciell och underbar doft.
Fågeljakt med hund är kul att vara med på! Hundarna är helt fantastiska. Fast varje gång jag är med och tittar är jag rädd att de ska skjuta hunden.. :o)

2007-11-05 @ 20:47:15
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Inga M

Cissi: Ska bli spännande. Fågeljakt känner jag dåligt till. Det är inte någon som sysslar med det här.

2007-11-07 @ 02:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback