Förskräcklig tapet!

Förskräcklig tapet!
Hur den här hemska tapeten kunde komma upp på hallväggen för 30 år sedan är en gåta! Ännu märkligare är att den fått sitta kvar sedan dess. Nu är medaljongerna moderna igen, om än inte i hela rum, mer som fondtapet.

Vi har varje år sagt att nu ska vi göra om i hallen, lägga in klinker och golvvärme och tapetsera om. Men vi är för lata och oföretagssamma och tapeterna hänger kvar. De är dessutom av en outslitlig kvalitet. De har numera också ett drag av nostalgi över sig såsom varande de enda tapeter i huset som inte bytts ut sedan vi byggde huset. Som vanligt har vi bestämt att vi ska göra om i hallen före jul (? ) Men jag vet hur det blir. Nada, som ungarna brukar säga.

Kommentarer
Postat av: tildaklara

Jag tycker faktiskt att dom är fina. Helt ärligt.

Postat av: frktjatlund

Man behöver inte precisera vilken jul. Det blir så pressande då.

2007-05-31 @ 00:02:00
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Inga M

Tildaklara: För mig är de mer som en strukturerad spenattallrik.
Tjatis: Exakt! Och varför håller vi just på med att det ska vara till jul??

2007-05-31 @ 05:24:53
Postat av: Ninni

Ja men på nåt vis är den fin..som du säger det är ju modernt igen!
Om jag hade tittat på bilden för bara ett par år sen hade jag ryst..men inte nu!
Om du har vänner i Skoghall får du hälsa på..kram

2007-05-31 @ 07:49:06
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Trolda

Hahaha....Ja, men har det dröjt så länge kan den väl sitta ett tag till...=D Och väntar ni ett par år till är den säkert högklassisk KULT...=D För egen del tycker jag väl den är något för "grillig", men förstår din nostalgikänsla helt, för den är absolut inte ful...Den har STIL, Inga...=D
Trolda - godkväll!

2007-05-31 @ 21:12:37
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Inga M

Ninni: Mmmm, jag ska hälsa vännerna L
och Y med efternamn A på Brånvägen.
Trolda: Den kanske hinner bli modern en gång till innan vi dör om den får sitta uppe.

2007-05-31 @ 22:55:18
Postat av: Ullet

Jag håller med dej jag! Men tyvärr finns det dom som anser det där vara höjden av trend. *skrattar* Som uåppvuxen på det "ljuva" sjuttiotalet har jag något emot ärtgrönt, brunt och orange, jag tror det är ett trauma. ;-)

2007-06-25 @ 09:06:23
URL: http://blogg.expressen.se/ullet
Postat av: Marie

Tycker sådana där tapeter är underbara, roligt att se att någon
har kvar dom :) Men så är jag väl lite skadad som jobbat i en färgaffär och sålt tapeter med. Men medaljonger är en liten favorit jag har.

2007-10-09 @ 18:04:34
URL: http://skosoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback