Älglusflugan oskyldig?

Jag skrev för ett tag sedan på bloggen om hårlösa älgar och att man forskar på dem genom att söva dem o märka dem. Man vill alltså veta varför de blir hårlösa och sedan fryser ihjäl. Man har misstänkt älglusflugan.

Hammarström skriver en krönika i Expressen ( han är härifrån krokarna) och han påstår att älglusflugan kan vara helt oskyldig. I Finland, säger han, har man tittat på detta. Alla älgar har massor av älglus men de dör inte förrän de också har en inälvsmask. Och sedan berättar han om parasiter som kryper in i hjärnan på älgarna och gör dem galna. Och att de kan ta fel och istället krypa lägga ägg i människors ögon.

Fast då slutar jag läsa.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Det här har inte med lus att göra..utan jag vill tacka dig för din kommentar....det gjorde allt såå mycket lättare..kramen:)

Postat av: Inga M

Jag tror att Ni blir nöjda med Ert beslut! Ha det gott!

2007-05-29 @ 22:19:49
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback