Klyftpotatis

Jag gjorde klyftpotatisen men glömde en del av ingredienserna. Det blev alltså klyftpotatis med hackad oliver och soltorkade tomater i olja och jag kunde inte låta bli att ha på lite finhackad vitlök också. 25 minuter i ugnen var perfekt. Men jag glömde att potatisklyftorna skulle göras på en bädd av grovt salt. och kryddas med timjan eller rosmarin Det hade nog inte varit fel. Men jag gillar inte så salt mat så för min del var det ok. Det smakade i alla fall bra och vi gör nog den här rätten fler gånger.

Till det hade vi helt enkelt stekt fläskfile och ett par sallader och bernaisesås.

Desserten blev enkelt finhackad färsk ingefära stekt i smör sedan i med tinade avhällda hallon. När det har kokat ihop lite på med honung, inte för mycket och en skvätt Grand Marnier. Serveras varmt till vanlijglass och gärna vispgrädde till.

Gästerna var goda vänner R o Å-B från Snarkil. Och eftersom vi satt och pratade till fram på småtimmarna så orkar jag inte lägga ut bilderna om valpning med kejsarsnitt. Det får bli imorgon bitti innan vi åker till travet. Det är säsongspremiär på Årjängs travbana då och vi kommer att vara där och äta en bit i restaurangen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback