3 lodjur skjutna i Årjängs kommun

Idag fredag den 2 mars ser det ut som om 3 lodjur sköts i Årjängs kommun under årets skyddsjakt på lodjur. Ett sköts i Lennartsfors och två i Holmedal. Ett av dem hamnade på en klipphylla och måste tas ner av bergsklättrare.



Licensen på 10 djur i Värmland ser ut att ha överskridits med 3 och sammanlagt 13 djur har fällts. Ändå har alla gjort som de ska, men det är för liten licens och för stor lodjurspopulation. Det är minimum 200 djur i länet och troligtvis många fler.


Kommentarer
Postat av: Fiskarflickan

Tack så mycket! Skönt att ha teorin klar. Hoppas på att få lite mer tid under våren så att man kan vara på skjutbanan några lördagar! Tror också att det kan vara en bra merit att ha. Men så är det väl egentligen med alla kurser och liknande. Allt kan vara bra att ha i framtiden!

Och angående min tendens att smutsa ner mig. Jag litar på dig och hoppas att smutsen inte fastnar. En sak är om det springer runt en smutsig elev på bildäck, det ser dock inte lika bra ut om styrman kommer och är täckt av vajerfett!

Postat av: Inga M

Fiskarflickan: Du fixar det tror jag. I mina ögon är Ditt yrkesval fantastiskt oavsett om Du är smutsig eller inte. Men en styrman har väl mest uniform ¨på sig och kanske får tvätten betald. Men enda erfarenhet av båtar kommer från Rederiet och där nämndes aldrig klädtvätt.

2007-03-03 @ 16:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback