Det går inte!

Nja, en del fungerar men en del inte. Jag menar med ADSL. Vi, nej inte vi, de menar jag, för jag håller mig undan själv för att inte sprida min teknikpanik, höll på ett par timmar igår. Sedan fick vi bryta för kolbullestekning nere vid sjön.  Så på den stora datorn kommer vi ut och in och hit och dit. Men det som kallas router går inte tror jag. Men jag tror att vi lägger ner den tills jag lagat min lap-top. Vi kan ju ändå inte kånka omkring på den andra datorn som någon gör i reklamen!  Kom på att cd / dvdn inte funkar lap-topen och då kan jag ju inte installera något bredband, tror jag. Så nu kan det bli ordning på bloggandet, dvs jag måste göra det civiliserat på dagtid och inte okristliga tider på dygnet. Det kan innebära att jag börjar förmedla rediga tankar också och inte bara sömndrucket svammel! Kanske kan jag bli den där samhällsomstörtaren som det ibland sägs att bloggare försöker vara.

Idag vet jag inte ens om det blir några mer försök att göra något åt teknikeländet. Vi ska på studentfirande på eftermiddagen och sen vet man aldrig vad som kan hända.  Jag måste koncentrera mig på ett översättningsuppdrag som har pågått en tid nu och försöka avsluta det. Vi hade alltså anledning att prata om Telia igår nere vid sjön. Det är dråpligt att flytta till Sverige och försöka få någon ordning på sitt kommunikativa liv! Gränskontroller och upphållstillstånd är helt onödiga institutioner för att hejda invandring. Det räcker bra med Telia, men det får bli en annan historia.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Hoppas ni får ordning på allt till slut!
Ha det bra och ha en skön helg..kram

Postat av: Inga M

Ninni: Tack, till slut blir det bra tror jag, men tills dess håller jag mig ifrån apparatkrånglet.

2007-06-16 @ 18:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback