Travvinst i Årjäng!

Travvinst!
Vi ränner på trav ibland, men om sanningen ska fram så är det mest för att kunna sitta på travrestaurangen i Årjäng och äta god mat. Ibland sätter vi några kronor på någon häst så där lite på måfå eller petar ihop en kupong.  En gång spelade jag konsekvent på de snyggaste kuskarna och då vann jag faktiskt sammanlagt 900 kr! Men det är inte på allvar liksom och inget stort intresse.  Lyckades också spela ihop till maten på Bjerke i Oslo en gång.

Desto roligare att vi igår kammade hem en liten nätt vinst tack vare Patrik Anderssons Dina Speed som vann otippad. Patrik är travtränare i Göteborg och har idel travfolk i släkten; syster som också jobbar med hästar och far som var tränare på Årjängstravbana förr. Han  är ju släkt med släkten och vi brukar ju spela lite solidariskt så där på kuskar vi har i familjen, så blev det nu också. Roland såg i o för sig också att hon gått bra på långa distanser och då kunde man tänka att hon var stark på en regntung bana som den igår. Vi satte en hundring tillsammans och hon gav drygt 31 gånger pengarna!! Så det räckte gott o väl till dagens mat för oss och Stockholmssonen o flickvän. Vi väntade också på A och U som skulle komma men de fick tillbringa eftermiddagen hemma och vänta på telefonsamtal från Island. De går med nästa gång på stortravet på lördag och då kommer också Göteborgsvännerna på Olivedalsgatan upp hit till Värmland.

Idag bär det iväg på liten dagstur till Oslo.

Kommentarer
Postat av: Gisan

GRATTIS! Det blev en riktigt god middag kan jag tänka mig. Kramar...

Postat av: Anonym

de enda jag vet om travbanan i årjäng, är att upploppet är kort, men vinsten är nog samma som på andra - travbanor, om man vinner.....*L*...

2007-07-09 @ 19:57:46
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Nike

Himmel vad du/ni är aktiva!! Är det alltid så? När vilar du?

2007-07-09 @ 21:32:08
URL: http://nikesrum.blogspot.com
Postat av: Inga M

Gisan: Tackar, jo då och det blev en hel del över också förstås!
Latmasksamtal: Det är nog lika roligt här som där, Om upploppet vet jag intet mer än att det är den sista sträckan de springer, det är då entusiasterna vrålar och hejar. :-))
Nike: Efter travet hade vi med mor o svärmor hem på bildvisning från semestern + våffelätning också !! ;-))
Så här lever vi alltid och har alltid gjort. Det bara blir så. Det finns så mycket roligt att göra här och vi bara hoppar på och far iväg. Jag undrar också ibland om vi håller på för mycket. Fast jag bakar inte och syr inte och städar så lite som möjligt. Måste erkänna att jag gillar också de där mellandagarna utan sociala åtaganden och andra äventyr, borde kanske skapa fler sådana.

2007-07-09 @ 22:11:08
Postat av: Nina på Johangården

Grattis till vinsten!

2007-07-09 @ 22:40:00
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Blackout

Ack jag blir vemodig, those where the days!
Ägde travhäst en gång i tiden och har tillbringat massor av tid på Jägersro, Charlottenlund, Halmstadtravet och på Åby. Det är en alldeles speciell stämning och är man dessutom stadd vidd kassa efter dagens lopp är veckan räddad. Grattis!

2007-07-09 @ 22:53:28
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Inga M

Nina: Tackar!
Blackout: Tackar! Här i Årjäng är travet stort. Det var här det började i Sverige påstår man. Med att tävla med de norsvenska hästar som man använde i det värmländska skogsbruket en gång i tiden. Jag vet inte.

2007-07-10 @ 06:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback