Broder i Åsbro!

Broder i Åsbro!
Här bor min bror i  Åsbro, mellan Hallsberg och Askersund. De har gjort sig av med företag och hyreshus och köpt ett hus i Åsbro. Det var ett hyfsat stort hus med flera uteplatser på den här sidan. En inbyggd med öppen spis. Det gillar jag. Skulle kunna tänka mig det här också. Det är mysigt att kunna elda  i den på kvällen. Broderna är v'äldigt händig och har gjort en genomgripande renovering på egen hand. Dessutom är han noggrann! Vi är alltså inte alls lika. Men jag upptäckte en likhet som jag inte var medveten om förut. Vi gillar att hitta på nya sätt att göra saker på. Han hade alltså köpt en sparkcykel och satt på en gräsklipparmotor på den och fått det hela att fungera. Allt bara för glädjen att se om det gick att göra så!! Ungefär så som jag tänkte med matteundervisningen förut. Det måste gå att undervisa i matte utan mattebok, bara med praktisk undervisning!. Och vi blir båda lika entusiastiska när vi går igång på en ny idé.

Vi hade en trevlig kväll här med broder + sambo och barn och barnbarn och en övernattning.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback