Skulle ha.......

Skulle ha suttit nere i Näs nu och ätit gott och pratat gott o länge med M och R.
M ringde i början på veckan och undrade om vi kunde komma ner men det gick ju inte, jag ligger fortfarande för ankar.

Roland har jagat med T i Deje hela dagen. Kanske har de vid brasan lyckats fånga några goda tankar men knappast någon hare. Det var Leta som var med idag. Imorgon ska han ta med Valsa, mamma till Jazz och åka till Holmedal och jaga. Där finns en ungefär 12-årig son till M Z som har väntat på detta tillfälle. Den här pojken har tingat en valp efter Valsa i den kull som vi hoppas på nu fram på våren och han ville se modren jaga.

Lördagskvällen blev alltså ofrivilligt på hemmaplan så det som återstod var att insupa lite allmän svensk kultur via TV. Vi såg först en film som hette nåt på "Boudelaire" om några barn i en fantasy, lite likt Sagan om Ringen. Fast för mig som inte ser så mycket film så blir väl allt sånt som är blandat riktiga skådespelare med animation likt. Det var bra i alla fall. Jag är för okunnig om upphovsman /kvinna men det blev en bra produkt av filmen i alla fall. Så hade man också fått med sig bra skådespelare.

Efter den filmens slut försökte vi titta på Melodifestivalen. Tänkte ge den en andra chans. Men vi orkade inte med den. Vi slog över och hamnade mitt i ett enfaldigt mellanspel där Luuk trasslade sig in till  Lena Philipsson. Det var inte ens i närheten av roligt eller dråpligt så vi slog över och såg en gammal repris av Black Adder. Sen fick det bli "Så ska det låta" med mycken njutbar sång och nostalgi.

I feberdimmor är kraven inte så höga.

Kommentarer
Postat av: Lillan

Oj så mycket du hunnit skriva innan jag fick tillstånd av min dator att titta in här igen. Jag har inte kunnat fÖlja med på flera dagar.

Så trist att du är sjuk; hoppas verkligen att du blir frisk snart.

2007-02-11 @ 00:43:51
Postat av: Inga M

Ja, Dina kommentarer har varit saknade på bloggen en tid. Datorhaveri alltså? Du är välkommen tillbaka! Har Ni någon vinter där ute på ön i havet?

Postat av: Ninni

Jag gillar Luuk..skönt att smaken är som baken!

Ha en skön söndag, kram

2007-02-11 @ 09:55:53
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Lillan

Tack Inga! Nej, det var inte datorhaveri precis utan ett fel som bara visade sig när jag ville gå in på din blogg. Mycket konstigt!

Jo, det snÖade faktiskt rätt mycket i många delar av England och Wales nu i veckan, vilket orsakade en del problem, som vanligt. Men vi slapp undan turligt nog. Idag har vi storm...igen.

2007-02-11 @ 10:19:40
Postat av: Annaa M

Svensk kultur via TV, oj det var länge sedan sådant hände här. Men europeisk fotbollskultur betalar jag flera hundra i månaden för att få insupa nästan obegränsat av. Nåja, jag tycker Kristian Luuk står för en hel del riktigt lyckad svensk mediakultur. Just till Ph-inslaget pratade jag minnen med de gamla smålandsvännerna men i övrigt tyckte jag han var riktigt strålande igår.

2007-02-11 @ 19:31:36
Postat av: En liten tant

Jag är ute på min första bloggpromenad efter influensan. Du gör klokt i att ta det försiktigt för det är då en seg historia denna influensa. Sköt om dig på alla vis, drick mycket.

2007-02-11 @ 20:19:40
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Inga M

Ninni: Jag tar tillbaka allt elakt jag sagt om Luuk. Såg reprisen idag och han var bra!
Tack!

Lillan: Så märkligt att Du blev spärrad från endast min blogg. Vad har min blogg som andra bloggar inte har?? Jag har lagt in några spärrar men det är bara på sp-m nummer. Hoppas ingen har hittat på att skicka det från Din dator.

Annaa: Jag har redan krupit ner framför korset och gjort avbön i kommentaren ovan. Jag ger mig, Luuk var bra igår.

Tant: Välkommen opp ur sängen! Hur länge tog Din influensa? Tack! Jag dricker multum men orkar inte äta särskilt mycket. Ser i spegeln att jag tappat min uppnådda idealvikt.

2007-02-11 @ 21:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback