Sillerudsplanka

Sillerudsplanka

Vi hade länge planerat att fira tillsammans med A och U från Hamburg när de kom hit,  fira deras gårdsköp, men nu är jag ju inte precis i firarform än om man säger så. Det fick alltså bli lite lättvindigt.

Hos vår lanthandlare kan man beställa en Sillerudsplanka för så många personer som önskas. Då gör han en sån här fin uppläggning med frukter och tre sorters kött; älg, kalkon och skinka. Dessutom hör det potatissallad och små bagetter till.

Så fick det bli. Jag låg bara still, pulade i mig lagom mycket Alvedon o Treo, satte mig vid bordet och var med ett par timmar lagom bedövad och febernedsatt.  Det var vad jag orkade och det var i alla fall lite roligt. Betydligt roligare än att ligga still bara.   


Kommentarer
Postat av: Fiskarflickan

Snokade runt lite i bloggen och hittade denna underbara kategori, mat! Sitter här och blir riktigt hungrig! Oerhört vackra bilder på mat som ser väldigt god ut!

Postat av: Inga M

Ja, visst är det kul att ha matbilder på lager. När influensan var som värst och jag helt saknade smak så gick jag in här ibland och mindes hur mat kan smaka.

Vi har tur att ha matglada vänner också som du ser. Den egna fantasin är rätt så skral, det vill gärna bli det samma.

2007-02-27 @ 23:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback