Heroisk!

Medan gubben var borta så skulle jag försöka mig på en heroisk insats i köket för att i någon mån kompensera för en veckas uppassning. Jag rensade ur kylskåpet. På i stort sett alla områden delar vi hemarbete men just när det gäller skämd mat så har det blivit enbart mitt fält. Beror kanske på att gubben är så flåmaga (jaha o vad heter nu det på svenska, asch Ni får gissa?!) Normalt så varnas jag på ett tidigt stadium av luktsinnet när det gäller gamla matrester där, men nu har det ju som bekant varit ur spel ett tag. Så det jag fann längst in mot bakre väggen hade nog mer karaktär av fornlämningar.  Sedan tog jag och plockade ur diskmaskinen och  i en ny och tuppade av!

Ja, jag hann till sängen innan dess men inte mer än jämt. Säkert vätskebrist.  Så nu ligger jag här och gormar ilsket och dricker vatten. Och vattnet som normalt är gott smakar just nu metall; zink.

Kommentarer
Postat av: Trolda

Kanske BEHÖVER du lite metall för att orka upp på benen igen...=D Jag hoppas VERKLIGEN du blir frisk nu snart igen!

Trolda - Krya-på-dig-kram!

Postat av: Ninni

Oj svimmade du...det trodde jag att jag skulle göra i morse det bara hirade för mig!

Ja det var en envis förkylning...äter antibiotika, men det tog bort värsta ontet, men snuvan är kvar och hostan likaså...suck!

Ha en skön lördag och hoppas du står på benen nu, kram

2007-02-24 @ 16:55:22
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anonym

Du tog i lite för hårt tror jag
Så nu får du vila lite och ta igen dig så du får krafter till att se melodifestivalen i kväll.
Ha en riktigt mysig kväll/pimpim

2007-02-24 @ 17:56:05
Postat av: Inga M

Alla: Tack för hälsningar!

Trolda: Ja det får några små promenader uppe på golvet bara. Suck!

Ninni: Nej jag ligger ner och väntar på enklare utfodring. Antibiotika hjälper nog inte mot allt.

Pimpim: Ja, jag har sovit ett tag nu och gubben fixar en enklare förtäring, sen ger vi oss i kast med melodifestivalen och hoppas att rätt låt vinner.

2007-02-24 @ 18:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback