Tvåårsjubileum på bloggen! Hipp hipp...

Nu har jag alltså hållit på med den här bloggandet i två år.

Och det blev mycket roligare och mycket mer skrivet än jag någonsin kunde tro.

Och det  här opretentiösa skrivandet är lika roligt nu som när jag började.

Och jag har fortfarande konstant i huvudet en mängd ämnen / händelser / funderingar som står på kö för att bli nedskrivna, noll bloggtorka alltså.

Och jag har har många fler läsare än jag kunde drömma om när jag började skriva bloggen för mina barn och utlandsvänner. Minns fortfarande att 30 läsare per dag kändes som en massa när statistikkurvan långsamt segade sig upp mot den siffran. Nu är det hundratals unika läsare varje dag och det känns som  svindlande många för en liten vardagsblogg som saknar politiska  ambitioner och som inte fokuserar på mode eller kändisliv.  Det var inte meningen att det skulle bli så många, men visst är det roligt att det är det. Jag erkänner att statistiken betyder något fast jag ibland försöker förneka det.

För att fira jubiléet så går jag tillbaka till den första månadens inlägg och kan alltså läsa om att i december 2005 så skrev jag om bl.a. strömavbrottsnoja, recept på vildsvin, Stockholmssonens 30-årskalas på Tjolitta, det katastrofala julkortet som vi råkade skicka ut (ryser fortfarande vid tanken!) och naturligtvis skrev jag om barn och barnbarn som besökte oss och om isar, snö och eldfacklor. 

Suck vi hade vinter då!  Nu bara blåser och regnar det, ett perfekt bloggväder.

Idag söndag är det roligt och sorgligt: Hockey i Karlstad och barnen åker härifrån till sina hem i huvudstaden och på andra sidan Atlanten. Det blir tomt efter dem och saknaden kommer att breda ut sig de närmaste dagarna. Julblues!

Vill avsluta med att önska Er alla Ett Gott Nytt År 2008!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Grattis...ja det är konstigt att jag fortfarande håller på efter två och ett halvt år!
Har tänkt att sluta många gånger men suget att skriva drar mig tillbaka till datorn!
Sen har jag ju fått såå många vänner..kul!

Ha nu ett Gott Nytt år..kram

Postat av: Annsingen

Ha en underbar söndag!

2007-12-30 @ 09:03:51
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Junitjej

Ha en trevlig söndag! Njut av årets näst sista dag.

2007-12-30 @ 09:08:34
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Börje

Gratulerar till jubileet!

2007-12-30 @ 10:43:46
URL: http://hoglander.se/blog
Postat av: Helena

Gott nytt år till dig också!

Jag skall senare idag ägna mig åt att läsa om ditt julkort.

2007-12-30 @ 16:31:21
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: rut

Grattis till jubileet säger också jag.
Själv började jag blogga en månad före dej så jag slår dej med en månad. Till skillnad mot dej är jag inte lika produktiv, har ofta bloggtorka och saknar ideer så där slår du mej med hästlängder.
Precis som jag befarade när mitt barnbarn introducerade mig i bloggens "underbara" värld.
Men visst är det roligt i synnerhet när man får respons och många läsare.
Njut av dagen och hoppas ni får en fin avslutning
på sönernas besök.

2007-12-30 @ 17:36:47
URL: http://www.rut.blogg.se
Postat av: Mia

Det där känner jag igen, att statistiken är intressant, även om den är ointressant... :-) Det ÄR stimulerande när man upptäcker att antal läsare ökar. Ibland, vissa dagar, kan jag inte förstå vad som händer... då skjuter de unika besökarna i höjden. Den första ggn det hände för mig var när jag skrev om Åsa Waldau som besökte årets bokrea i Göteborg. Det verkar ha engagerat en massa människor att ta del av mina tankar...

Gott Slut och Gott 2008 till dig!

2007-12-30 @ 17:40:46
URL: http://miatankar.webblogg.se
Postat av: Alltiallon

Ett stort grattis till blogg-födelsedag och att den blivit så lyckad. Dessutom vill jag passa på att önska dig ett gott slut och ett Gott Nytt År! Jag har också lagt ut ett recept på en räkgryta som jag verkligen kan rekommendera, på min blogg om det skulle vara av intresse. Jag älskar den och även de flesta som jag har bjudit den på också.

2007-12-30 @ 18:28:33
URL: http://blogg.expressen.se/alltiallo/
Postat av: Cissi

Hipp Hipp Hurra på jubileumsdagen!
Vill också önska dig ett Gott Nytt År!

2007-12-30 @ 19:31:27
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Eva

Oj, har du bloggat så länge!?
Det var bra jobbat! Och Grattis!!!
Hur är det med förkylningen nu?
Jag har själv dragit med en förkylning nästan hela hösten, men nu är jag äntligen helt ok. Lagom till jul :-)

2007-12-30 @ 20:04:09
URL: http://suntliv.blogg.se
Postat av: kicki

Ja nu är det snart vardag igen och ett nytt år,...tråkigt för dej att dina ungar åker, verkar som om de bor långt bort från dej. Ja och vårat kära FBK förlorade idag mot Timrå, också mycket tråkigt...nästa match är mot Skellefteå 5 jan, då sitter jag där igen och då skall jag väl skrika ännu lite högre så får vi se om det går bättre..
Ha ett gott nytt år på dej, kramen från kicki

2007-12-30 @ 20:21:45
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Tina

Grattis!! kan inte förstå att du orkar, men det är roligt för oss som läser allt du är med om och funderar på.
Jag och min familj vill passa på att önska dig och din familj(4-benta också) ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

Tina

2007-12-30 @ 22:57:12
Postat av: Inga M

Ninni: Jag är glad att Du fortsätter. Din blogg är en som jag gärna besöker.

Annsingen: Hoppas Du också fick en bra söndag!

Junitjej: Tack det ska jag göra.

Börje: Tackar så mycket!

Helena: Hmmm, det där med julkortet är på gränsen för innehållet i min blogg. Jag rodnar lite bara jag tänker på eländet! Vi har blivit väldigt försiktiga med julkorten efter den fadäsen. Den vållade mycken munterhet i bekantskapskretsen kan jag säga!

Rut: Tack! Jag glädjer mig mycket åt att ha hittat Din blogg. Det handlar nog inte så mycket om att producera texter varje dag som att det som finns där att läsa är intressant och det är det hos Dig. Jag uppskattar Din blogg mycket.

Mia: Statistiken borde inte var intressant men visst kollar man hur många som läst. Och det är oftast helt ologiskt med de siffrorna. Jag hittar i alla fall inte så mycket till mönster, mer än att det kan dyka ner på fredag och lördag lite grand.

Alltiallon: Tack! Jag har redan varit inne o kollat räkgrytan. Den ser absolut läcker ut. Den ska jag pröva.

Cissi: Tack, det samma till Dig.

Eva: Tack, det känns som om jag alltid bloggat numera.Skönt för Dig att slippa snuvan äntligen! Min förkylning har avtagit men är inte helt borta. Numera får jag såna mystiska påbröd med bihålor och tandrotsinflammationer som blossar upp samtidigt och då blir det långvarigt. Det är fortfarande en del halssvullnad och hosta kvar trots att pencillinkuren är slut. Hoppas eländet inte blossar opp igen.

Kicki: Ja, tyvärr bor barnen alldeles för långt borta. Det är så sorgligt att säga adjö till dem som vi måste göra idag. Speciellt till LA - sonen som vi inte har en chans att se igen förrän tidigast fram i sommar. FBK-matchen ska jag blogga om imorgon.

Tina: Tack Tina! Nja, jag kan inte ta åt mig av beröm för att orka för det är ingen prestation, tvärtom,
svårt att låta bli att göra. Inget med bloggen gör jag av tvång, vare sig yttre eller inre, bara för att det är roligt. Ha det bra Ni också!

2007-12-31 @ 00:26:55
Postat av: Nina på Johangården säger

Grattis!

Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 00:51:59
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: En liten tant

Stort GRATTIS på två-årsdagen och må du länge blogga!

Ett Gott Nytt År önskar jag dig också!

2007-12-31 @ 00:55:19
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Josephine i Haag

Grattis! Grattis! Grattis!

Visst är det kul när man har hallit pa ett tag och ser det samlade resultatet?
efter ett tag blir det ju ofta sa att man lankar tillbaka till ngt man tidigare ar skrivit om t.ex.
;-)


Jattekul! :-)

Gott Nytt Ar!!!!

2007-12-31 @ 10:17:25
URL: http://giraffen197.webblogg.se
Postat av: Inga M

Nina: Tack, detsamma till Dig!

Tant: Tack för det och Gott Nytt till Dig också!

Josephine: Tack så mycket! Nåja länka och länka är väl inte min specialitet. Jag lär mig ibland och så glömmer jag lika fort. Men associationerna finns där förstås.

Gott Nytt År på Dig också!

2008-01-01 @ 21:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback