Vi åt rester.....!

Vi åt rester.....!
Ok, vi hade en massa rester över på älgen sedan kanadabesöket i förrgår så vi bad  de tyska "immigranterna" A och U i Hol att titta över och hjälpa oss äta upp dem. Det gjorde de gärna, fast nu fick det bli en rotfruktsgratäng helt enkelt till  och en sallad.  Mitt i ätandet så blev det lite tävlingsskytte igen, fast nu med salongsgevär. U får här instruktioner. Jag bara missade, det måste vara något allvarligt fel på det här geväret!

image906
Vi avslutade maten med att gå ner den på en hundpromenad. Leta och U börjar finna varandra. Jag undrar om de inte skulle trivas ihop, vi får väl se. Vi hann precis tillbaka hem för att se en jättestor husbil komma. Det var A:s bästa vän W och fru K som kom från Västervik där de tillbringat merparten av semestern.  De ska stanna i Hol till på tisdag verkar det som.  Nu blir det mycket fiskeprat, eftersom båda är passionerade fiskare.


Kommentarer
Postat av: Gisan

Rester är absolut inte att förakta :-) Kramar...

Postat av: Inga M

Gisan: Tjälknöl på älg går alltid ner.

2007-08-03 @ 09:36:25
Postat av: kicki

Har ni räkmackor i Tjolitta också, dår får man göra ett besök dit också då vad det lider, spännande...
kram kicki

2007-08-03 @ 11:09:01
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Gisan

Det tragiska är att pappa inte har någon mer än mig. Men han väljer ju själv bort mig nu anser jag. Om han skulle stryka mig ur något arv eller så bryr jag mig inte om. Men jag förstår din tanke. Tack för ditt stöd! Kramar...

2007-08-03 @ 11:18:59
URL: http://gisan.blogg.se/blingbling
Postat av: Inga M

Jag tänkte inte i första hand på ekonomiska fördelar utan mer känslomässiga eller för att få ha Din pappa
att dricka tillsammans med i fred utan att en dotter sätter käppar i hjulet.

2007-08-03 @ 11:26:12
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

Kicki: Nej det är bara öppet i samband med festligheter, än så länge! Men Du är välkomme till Sillerud ändå, det finns god mat på Golfrestaurangen

2007-08-03 @ 18:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback