Vackert väder glädjer!

Det är bara sååååå fint ute! Och nu sitter jag på altanen och bloggar. Dt går bra med trådlöst, en revolution. Har nyss tillbringat en timma med att rätta matteböcker. Den mest meningslösa sysselsättning jag vet. Om jag bara hade kunnat fortsätta med boklös praktisk / laborativ matte så hade jag inte behövt göra det.  Då hade jag istället roat mig med att iordningsställa nya mattespel och mattelab för mina elever. Meningsfullt! Asch det var inte matte jag skulle skriva om, det var att man blir glad av vackert väder och äntligen lyser solen.

Kommentarer
Postat av: Manon

Undrar om inte min Stora skulle gilla den sortens matte, det laborativa...
Visst är det härligt med vackert väder och TÄNK att du kan sitta ute och blogga:)

Postat av: Inga M

Manon: Det ruggiga är att alla barn verkar gilla den sortens matte, det är så frustrerande att inte kunna fortsätta med den. Lyxigt att sitta ute med datorn; blogga, läsa tidningen på nätet, kolla mailen.

2007-08-23 @ 17:43:08
Postat av: Trolda

Härligt att kunna sitta ute o blogga..Får bli en sådan till NÄSTA sommar tror jag minsann....=D (kanske till och med kan ha med den på BRYGGAN i sådana fall...=D)
Trolda - kram

2007-08-23 @ 19:44:48
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Nynna

Sitter också ute... fast på balkongen och ja... visst är det härligt med trådlöst.
Jag ska nog ta med laptopen in i sängen ikväll... vilken orgie *förnöjd*.

2007-08-23 @ 19:53:25
URL: http://nynnas.blogg.se
Postat av: Alltiallon

Men jag blir glad av matte också....faktum är att om det bara handlar om matematik, så tycker jag att livet är njutbart...! Det är antagligen ngt stort fel på mig...;-)).

2007-08-23 @ 21:31:43
URL: http://blogg.expressen.se/alltiallo/
Postat av: Inga M

Trolda: Jag tror att de billiga laptops som säljs ut nu är sådana som har dålig batterikapacitet. Jag skulle verkligen önska en dator med bra batteri nu när det äntligen går att sitta ute. Jag är fortfarande beroende av el. Vi har ett uttag på altanen så det funkar men ändå.
Nynna: Jag har alltid laptopen bredvid sängen, och upphissbar säng. Det är bekvämt.
Rekommenderas!
Alltiallon: Nej jag älskar verkligen detta tänket med praktisk matte, men av olika skäl, som jag inte kan gå in på här, så¨går det inte längre att utveckla det här. Jag kan bara fortsätta att använda det jag redan har. Och det är så ledsamt.

2007-08-23 @ 22:23:20
Postat av: Nynna

Oj.. ja, det hade varit skönt.
Jag får nog spara pengar ettantal år för att få ihop till en sådan säng... med tanke på vad min laptop kostade...

2007-08-24 @ 10:42:11
URL: http://nynnas.blogg.se
Postat av: Cajsa

Gud så härligt det är och sitta utomhus med datorn :) ellerhur? Synde bara att man knappt ser något för solen, så är det i allafall för mig ;p

2007-08-24 @ 13:57:57
URL: http://cajsafelicia.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården säger

Härligt att solen lyser på dig att att du kan sitta ute och blogga.

2007-08-24 @ 17:33:09
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Inga M

Nynna: Jag vet ju inte vad Din laptop kostar, men vad har Du för märke och är den bra? Bra batteri menar jag? En upphissbar säng är inte så dyr numera. När jag köpte den kostade den nästan 10.000. Men det var rätt länge sedan, precis när de kom ut på marknaden.
Cajsa: Jag ser faktiskt på skärmen ändå, den är rätt stor o ljus.
Nina: Tackar!

2007-08-24 @ 18:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback