Sorkjakten går vidare!

Sorkjakten går vidare!
Det funkade alltså inte med jordnötssmör i sorkfällan. Nu går vi enligt tips på bloggen över till att beta med Japp!
Dajmen som ligger bredvid där mutar jag gubben med för att han ska ladda fällan.

image972
Den här bilden ser jättekonstig ut men det är jag som håller fram en bit Japp på en bordskniv nära kameran. Därför ser den så stor ut. I bakgrunden ses gubben ta på gummihandskar. Det får enligt anvisningarna inte komma människolukt på fällan eller betet.

image973
Här laddas fällan med Japp, omsorgsfullt nerpetat i det lilla hålet. Och nu är fällan verkligen lätt att utlösa!

image974
Så här ser den ut färdigladdad tisdag kväll! Nu får vi se imorgonbitti om något har hänt. Enligt tipsaren på bloggen så är Japp bra för det kletar fast ordentligt och går inte att få loss utan att trampa på utlösningsmekanismen.

Kommentarer
Postat av: Gisan

Mmm... Nu vet jag var det finns Japp att hämta ;-) Kramar...

Postat av: Christina W

Åhhh så spännande. Hur har det gått?

2007-08-08 @ 06:49:14
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Inga M

Gisan: Japp!!
Christina: Ska strax kolla o rapportera.

2007-08-08 @ 07:31:37
Postat av: Ninni

Ha,ha ni nappade(jappade) på mitt tips!!
Hoppas ni har lyckats fånga den lilla gynnaren i natt!
Du undrade om restaurang..jag gillade maten på Barbros brygga..Ankdammen är också mysigt!
Barbros var nog bäst...

2007-08-08 @ 08:35:11
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Inga M

Ninni: Japp! Nä, ingen lycka i natt heller! Tack för restaurangtips.

2007-08-09 @ 08:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback