Motorn gick till botten.....!

Alltså med fiskegäster så kan vad som helst hända! Imorse ringde det från ett av våra hus och någon lyckades på stapplande engelska förklara för Roland att hans bror var mitt ute i sjön och att han hade något krångel med motorn. Roland haffade A. i Hol som har en snabbare båt och de gav sig iväg ut på vår långsmala sjö. Efter en bra bit, mitt ute i sjön fick de se båten. I den stod en moloken ägare och höll i gashandtag utan motor. Det visade sig att han hade kört rakt på ett grund i full fart (10 hp) och motorna hade slagits av båten och gått direkt till botten!

Det lär enligt Roland ha sett mäkta komiskt ut med den ensamme båtfararen stående där med bara ett gashandtag i handen utan motor mitt ute i sjön!

Nu är de försedda med extrabåt och motorn är på reparation, en inte alldeles billig historia, förmodligen lika dyrt som en ny motor!

 

Vi är i alla fall mest glada för att inte föraren drunknade, han hade inte flytväst på sig och får sig nu en allvarlig förmaning.


Kommentarer
Postat av: Pierre

Ja det måste sett roligt ut att se den stackaren.
Han måste ju ha skämts rejält iaf.
Surt bara att motorn verkat ha gått sönder rejält.
Du får komma med hur illa det gick med motorn.
Ha en bra dag.

Postat av: Blackout

Hur kom motorn upp, dök någon i och hämtade den?

2007-08-13 @ 21:35:03
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Cissi

Ibland känns det som om det skulle vara körkort även på sjön! :o)

2007-08-13 @ 22:13:15
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Inga M

Pierre: De fick upp motorn. Mannen dök efter den och Roland drog ett rep runt honom. Den måste då genast tas isär när den kommit upp ur vattnet så den kördes till Åmål. Där konstaterades att man måste byta växel-någonting och ta isär och göra rent. Sammanlagt en affär på så där 20.000SEK med allt inklusive reparation av fästet på båten.
Det var en 10 hästar fyrtaktmotor, ett år gammal. Thats life! Det är inte bara inkomster i den här branschen.

2007-08-13 @ 22:58:39
Postat av: Inga M

Blackout: Ja mannen dök i och hämtade den, med ett rep runt midjan. Den landade på grundet och låg bara 1,5 meter ner. Runt om är det mycket djupare. Det var vid käppen ute i farleden tror jag.
Cissi: Jag funderar i alla fall mycket på hur vi ska få gästerna att använda de flytvästar vi förser dem med och tjatar om. Suck! Nu gick det ju bra tack o lov!

2007-08-13 @ 23:01:12
Postat av: Zofy

fattar inte varför de inte tar på sig flytväst NÄT DET FINNS? är det ngn machogrej eller?
vi har faktiskt en motorbåt och var ute i förra veckan....skulle aldrig falla oss in att inte ha flytväst både på ungar och oss själva.....även om man kan simma är det ju en helt annan sak att ramla ur en båt mitt på sjön i kallt vatten...

2007-08-14 @ 10:04:06
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Pierre

Jag är oxå dålig på att ta på mig flytväst.
Mitt enda försvar är att det går inte så fort när man trollar, kör så sakta det bara går.

2007-08-15 @ 20:55:59
URL: http://zalt.blogg.se
Postat av: Inga M

Zofy: Nej jag begriper inte heller, det är något machosydrom!
Pierre: Nja, Du skulle kanske.......

2007-08-15 @ 22:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback