Hundvakt och orgelkonsert!

Under helgen är vi hundvakter åt B och L i Leverhögen. De  åker till Stockholm för att träffa sonen M och sonhustrum M. Minnesgoda bloggläsare minns att vi var på deras bröllop med regnbåge förra året. Sonen M. är alltså en sillerudsbo som utvandrat till huvudstaden och som har ett ovanligt jobb. Han är något i stil med analytiker på Carnegie som sysslar med aktiefonder. Det betyder att han har hela världen som arbetsfält och reser, inte nu och då, utan i stort sett hela tiden till världens alla hörn.  Jag tolkar det som att han jobb innebär att han ska hålla ordning på vad som händer på finansmarknaden inom ett speciellt område och kunna placera /placera om fonderna så att de stiger i värde hela tiden. Om det går bra så köper man aktier, om det går dåligt så köper man optioner. Asch, jag vet inte alls, nu spekulerar jag bara. Så enkelt är det förstås inte. Vi brukar skoja med honom och försöka få lite råd, men han bara skrattar och tiger. Jag antar att det måste vara jättehemligt för alla utom arbetsgivaren!

Vi ska alltså passa lilla Snoa som numera inte är så liten längre utan nästan fullvuxen och Valsa. Jag har tänkt att gå på orgelkonsert i Silleruds kyrka mitt på dagen och sedan är det försenat 50-årskalas ute på Egenäs hos T och A-M längre fram på eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback