Fiskafänge!

Fiskafänge!
Efter grillputsande och fikande med grannarna drog vi ut på sjön. Packade ner lite fika och fiskegrejer bara. Det var ju fortfarande varmt på kvällen; över 20 grader.

image969
Här fann vi våra tyska vänner i Hol. De hade varit ute hela dagen och fiskat. Vi hade glämt masken hemma så vi fick en burk tysk daggmask inhandlad i Hamburg. Vi stannade någon timme bredvid dem, fiskade och pratade.

image970
Jag metade och fick tre små fina stekabborrar. Gubben åt upp dem senare när vi kom hem. Så småningom så for vi ut till Harnäs, gick i land o fikade. Det var helt lugnt på sjön och varmt. Äntligen har sommaren kommit. Men det är i senaste laget.

Kommentarer
Postat av: Trolda

Visst är det i senaste laget...Men man får passa på attnjuta av det som är kvar...Idag blir det en heldag (är ledig idag o imorgon =D) nere på min lilla brygga =D Skall lata mig, sola o bada, o läsa bok..Ha en fin dag du också!
Trolda - med SOLIGA kramar =D

Postat av: Elisabeth

Godmorgon i det vackra vädret!
Jag visar faktiskt SE de vackra fiskebilderna.. och han säger: "va fint de va´", och jag håller med!
Skrattade så gott när jag läste om "George Washington-grillen, och du har helt rätt.. man kan se vissa likheter..!
Ha det gott..Kram..

2007-08-07 @ 09:50:39
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Inga M

Trolda: Förstår att Du njutit av Din fina lediga dag! Jag fick också en bra dag!
Elisabeth: Kul att fler ser den gamle presidenten i den här grillen!

2007-08-07 @ 23:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback