Vad tar jag med om det brinner?

Läste i någon blogg hur någon spekulerade omkring vad man skulle ta med om det brinner. Man kanske får panik och rycker till sig några vispar och springer.

Jag har varit med om en gång att vårt hus hotades av skogsbrand i närheten. Då packade jag alla familjens fotoalbum och ställde i plastkassar utanför dörren. Minns att jag tänkte att det är det enda som inte går att ersätta.

Idag får det väl bli den bärbara datorn och alla cd med bilder på och alla gamla fotoalbum förstås och USB minnet som jag ständigt tycks återkomma till.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Japp det blir till att packa ner hårddisken snabbt som bara den..tur att den är liten och bärbar!

Postat av: Nina på Johangården

Det är bara så att det FÅR INTE brinna hos mig... jag har för många saker jag vill ha kvar.

2006-09-03 @ 14:46:28
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Björn

Men Inga! Du ska ju ha en webbmapp online. Sen kan du skippa allt och rädda dig själv :-)

2006-09-03 @ 18:01:42
URL: http://www.klix.se/wordpress
Postat av: Inga M

Björn: Litar bara på det jag har hemma här och kan hålla i handen!

2006-09-04 @ 22:48:22
Postat av: Inga M

Ninni: Ungefär så ja...

Nina: Du har rätt, eldsvådor vill vi inte ha! Det vore verkligen hemskt, tänkte mycket på det den gången.

2006-09-04 @ 22:50:04
Postat av: Excessa

En kompis till mig vaknade, för några år sedan, av att det brann.. hon fick med sig hund, sambo o plånbok (för den låg alltid vid dörren).. fick lov att börja om från noll sen.. jag förstår hennes saknad efter foton o saker som var betydelsefulla för henne.. Jag är inte materialist men att helt o hållet börja från noll vill jag inte! *ryser vid tanken*
Må eldsvådorna hålla sig på sin kant o inte min eller din..

2006-09-05 @ 19:55:09
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Inga M

När jag var liten hade många vedspis och levande ljus vid jul. Jag såg ett antal bränder hos grannar och märker att jag räknar med det som en realitet trots att risken numera borde vara betydligt mindre.

2006-09-07 @ 21:37:57
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback