Recept insjööring

Maten igår lördag blev ok. Jag gillar fisk. Så här var det.

En halv femkilosinsjööring fångad här i Östersil = drygt två kilo fisk delad på längden efter ryggen.

Jag la den på en bädd av grovt salt med skinnsidan neråt.  Ovanpå dill och citronpeppar men inget mer. Folie på alltsammans.  I ugnen c:a 30 - 40 minuter. Det känns när den är färdig.

Till det hollandaisesås, och två sallader samt pressad potatis och varm sparris.

Sallad 1 består av skuren sallad, 1 äpple, bostongurka en halv deciliter, 3 avocado, majs en burk, lök finskuren, vitlöksklyftor 3-4 st skurna i små, små bitar (ej pressad). Ovanpå en dressing bestående av olja och balsamvinäger samt örtsalt och vitpeppar och senap.

Sallad 2 består av färdigköpta förpackningar med fetaost i olja och tomat  / oliver . I det skär jag ner rödlök i ringar och tomatskivor.



Kommentarer
Postat av: Excessa

hmm.. tror jag just blev hungrig..
Du vet väl att man inte blir intelligent av att äta fisk.. för det är de intelligenta som äter fisk *ler*

Postat av: Inga M

Det har jag anat länge......!

2006-09-07 @ 21:34:07
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback