LA-sonens bildblogg!

LA-sonens bildblogg finns bland mina länkar. Han har lagt ut fina bilder från ett arbetsbesök nyligen  i Rumänien. Där finns bl.a. den gamle diktatorns enorma residens i Bukarest. Det är också bilder från bröllop i  LA,  inte hans om jag fattat saken rätt, men någon arbetskamrat med asiatiskt ursprung. Kul att se ättlingen i mörk kostym  i alla fall, det är inte så ofta!!

Besök rekommenderas för den som är nyfiken.

LA-sonen bor alltså i Los Angeles och är anställd på ett företag som heter Pandemic  Studios. Han "ritar" dataspel men är numera mest samordnare för de datagrafiker som håller på med ett nytt spel som heter Mercenaries 2.  Det spelet görs för en ny konsol, Playstation 3 som ska vara ute i handeln framåt jul eller så.  Det tar något år att göra ett dataspel och det är upp emot 100 personer engagerade i varje spels tillverkning. Många av dessa är programmerare, en del grafiker, ljudfolk, samordnare, testare osv.  Därmed är mina kunskaper om dataspel uttömda. Jag har själv aldrig någonsin spelat ett dataspel.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback