Bishops Arms

38735-305
Gårdagen avslutade vi på Bishops Arms i Karlstad. Det är en krog med uteservering med utsikt mot älven. Det var fortfarande sommarvarmt och vi kunde sitta ute på kvällen. Egentligen är nog det här det gamla Stadshotellet tror jag, men jag är inte så säkert på Karlstad. Vi bor ju nästan 10 mil därifrån.  Roland dricker en variant av Staropramen och mms:ar kort på mobilen.

Vi pratade om att det var konstigt att vi inte kände någon på krogens uteservering. Och det gällde tills vi skulle gå. På utvägen fick vi se att en av gästerna var en tjej som växt upp här i Sillerud, dotter till en av mina kollegor som jag jobbade tillsammans med här i 10 år. Hon jobbade numera privat med datasäkerhet åt företag.  När vi kom till bilen fick Roland se en gammal lumparkompis. Världen är liten, i alla fall i Värmland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback