Sten med ljus

Sten med ljus

Jag gillar stenar i olika former och fick en sten med plats för ljus i av våra tyska goda vänner som kom för att jaga. Den är fin och jag ska ha den på skolan sen i min klass. Vihar ljus tända varje morgon under tiden barnen har drop in. Då lyssnar vi också på lugn musik och de som vill kan börja jobba lite med någon uppgift eller titta i böcker eller rita eller bara sitta och prata lugnt.  Jag hinner också få prata lite med var och en innan skoldagen egentligen börjar.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Bra med drop in. Det har vi haft en enda lärare som hade. Hängde ihop med den Freinet-pedagogik hon tillämpade och som jag i övrigt var måttligt imponerad av.
Alla andra försök att låta eleverna ha en långsammare eller senare start på morgonen har stoppats av föräldrar.

Postat av: Ninni

Men va fin!! Jag älskar ljuslyktor av alla de slag. Den där måste gnistra otroligt fint när den lyser..ja jag ser ju att den gör det men att se den på riktigt menar jag...svammel, svammel, ha,ha!!
Ha en härlig dag, kram

2006-10-15 @ 12:05:21
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Inga M

Annaa: Freinet är också bra, så det så....

Ninni: Tack, det blev verkligen en härlig dag, jag kände mig glad och energisk hela dagen! Mycket ute också!

2006-10-15 @ 22:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback