I skogen med valparna

I skogen med valparna

Igår lördag var Roland först ute o jagade hare på förmiddagen, med Leta på Egenäs. Men hon fick inte upp. På eftermiddagen gick vi upp på Liskifta med valparna. Det är en rätt brant marsch och det var lite snö. Men inga harspår. Avsikten var inte heller att jaga utan att själva få komma ut o låta valparna få skogsvana. De är nu 4-6 månader gamla. Taxvalpen Oskar är den som är yngst men i skogen är det han som visar mest mognad. Han går oftast med nosen ner i marken o undersöker spår. Jazz är mer lekfull och springer omkring med pinnar. Små hundraser blir snabbare "vuxna". Oskar kan vi inte längre släppa lös här hemma heller. Han försvinner in i skogen bakom huset på långa turer. Och det vågar vi inte utan att han har pejl på sig.

Kommentarer
Postat av: pimpim11

Härligt att röra sig i skog och mark. I morse var jag ute ganska tidigt och gick i skogen.
Jag lyssnade på en deckare samtidigt (kanske inte så rogivande men jag gillar det) och var lite skraj
plöstligt möter jag en människa och jag hoppade högt men som tur var var det bara en "hundmänniska".
Vi stannade till och bytte några ord med varandra
alltid lika trevligt. Ha en bra dag. =0) pimpim
Hon skrattande åt mig att jag blev så rädd.

Postat av: Rutan

Jag har recept på "Soppa med hare" - bara säg till.

2006-11-05 @ 11:07:30
URL: http://rutan.blogg.se
Postat av: Anonym

kanske, vanligtvis 400 på bilderna, idag 600!
det är nog - borde vara, en lisa för själen, att ströva i skog och mark!

2006-11-05 @ 19:12:15
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Inga M

Pimpim:Med deckaren i öronen missar Du skogsljuden förstås men får ändå synintrycken o dofterna. Det är väl inte så illa! Dofterna o den syremättade luften som man andas in är nob så viktiga för välbefinnandet.

Rutan: Hör av mig när det är dags!

Latmask: Jag brukar också ha 400 på bilderna, det räcker nog oftast och då tar det inte så lång tid att få fram dem. Alla har ju inte bredband.

2006-11-06 @ 06:07:46
Postat av: Nina på Johangården

Jag tror minsann Oskar är en kaxig valp... men oftast är de mognare och kaxigare de små raserna. Inte som mina storklumpedunsar...

2006-11-06 @ 10:32:02
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Inga M

Jag tror att det är något speciellt med taxar. De är som något mitt emellan katt och hund. Absolut självständiga och riktiga husse / mattehundar trots att de som hundar är flockdjur förstås.

2006-11-06 @ 22:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback