Efterlysning av muggar från klostret Taizé

Här nedan finns en bild mina kära Taizémuggar. De åker nästan alltid fram på bordet när vi har gäster. De är himla snygga tycker jag, gjorda i något slags stengods verkar det som. De har en riktigt klassisk muggform, vacker yta, fina färger, lagom storlek, alla lite olika i färg.  De passar lika bra till vin som till öl och för all del även vatten om man nu vill ha det.

Vi har fått dem av dottern som varit i Taizé några gånger. Taizé är upplysningsvis ett kloster i Frankrike som bedriver en ekumenisk internationell ungdomsverksamhet. Här samlas ungdomar från hela världen i tusental varje sommar för att umgås, arbeta tillsammans i klostret, studera livsfrågor och ha trevligt. Från de här sammankomsterna har över hela världen spridits de enkla och vackra Taizésångerna.

Anledningen till att jag nu lägger ut muggarna på bloggen är att jag skulle vilja köpa fler och undrar om någon vet  om de kan köpas i Sverige någonstans. De tillverkas i klostret och försäljningen av dem utgör en del av klostrets inkomster.

Jag har 8 stycken nu men skulle gärna köpa minst 6 till.  Färgen spelar ingen roll. Fint med olika.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Underbart fina ! Förstår att du vill kompettera!
Sök på Tradera eller Blocket..eller varför inte direkt till klostret ? Dom bör väl ha nån hemsida?..tja..fina var dom!

2006-11-03 @ 06:12:18
Postat av: Inga M

Har inte ens tänkt tanken att ett kloster kan ha en egen hemsida! Det är naturligtvis fördomsfullt. Jag ska söka både på det o det andra som Du föreslog.

2006-11-03 @ 06:16:04
Postat av: Nina på Johangården

Några muggar eller tips om dem mer än vad du redan fått kan jag inte bidra med...

däremot

vill jag se en bild på din lykta och stenarna och småfolket. Snälla, lägg ut en sådan så jag får dregla lite på tangentbordet. Du vet ju att jag är lika lyktberoende som en gammal vanedrogare. Tur att jag bara missbrukar ljuslyktor!

Postat av: Inga M

Ang. ljuslyktan så kommer det senare. Den här till juldekorationerna o några bilder från frg jul tror jag inte att jag har.

2006-11-03 @ 22:57:32
Postat av: Ninni

Men va snygga undrar var man kan hitta dom måntro!!
Hoppas du får napp..jag skulle gårna vilja ha dom jag med!
Ha en skön helg, kram

2006-11-04 @ 08:53:54
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Inga M

Nu har jag lagt ut en efterlysning på Blocket. Får se om det blir någon respons.

2006-11-04 @ 11:49:18
Postat av: Björn

Jag hittar ingen bild?

2006-11-08 @ 10:52:09
URL: http://www.klix.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback