Den gamle o havet

"Den gamle o havet"

Vi sprang förstås på krog i Stockholm. Hade tänkt gästa 5 små hus. Det var länge sedan o Eva påminde mig på bloggen för ett tag sedan. Men det är ju sonen som beställde o det blev på den trevliga fiskkrogen Den gamle o havet. Fullsatt varje kväll o man måste beställa bord innan, vilket han hade gjort. Man har ett stort urval av goda fiskrätter o endast en kötträtt.  Jag åt förstås pilgrimsmusslor. De övriga  tog sjötunga. Allt var suveränt gott, ordentliga portioner och trevligt bemötande! Vi slog oss i slang med den trevliga och rundlagda servitrisen och frågade vem som ägde krogen.
- Det gör jag o min familj, svarade hon glatt.
Det visade sig att familjen dessutom äger krogen Döden i grytan som i stort sett endast har kötträtter, bara en fiskrätt.  (Hennes rondör var tillfällig, en ny liten krögare väntas inom två veckor o vi önskar lycka till!)

Pilgrimsmusslorna syns här ovan i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback