Vacker dukning-snygg vas!!

Hej S på affärn! Nu vet jag ju att Du läser bloggen varje dag!!!
När man plötsligt får veta att bekanta läst bloggen länge så blir man lite förskräckt o tänker efter; vad har jag egentligen skrivit??
Men jag har inte kommit på något skandalöst än.
Ha en bra dag alla Ni som jobbar på vår fina lanthandel! Mycket uppskattat att Ni finns där!

38735-188


I kväll  mellan krånglet så var vi på en suverän konfirmationssupé hos G o K. Trevlig kväll med goda vänner i  flera generationer, god mat och vacker dukning. En sån här fin vas finns i huset. Det är den här grönskimrande sidenmatta glasyren som jag inte kan låta bli att ta på. Den var vanlig på 50-talet när jag var liten. Kanske precis uppfunnen då, jag vet inte riktigt. Blommor blir så fina i de här vaserna. Men idag är priserna såna att jag aldrig lär kunna köpa någon.


Konf.kalas

Bilden gör inte färgerna rättvisa, men det var så vackert med den rutiga duken och ordentligt rosa servetterna.  Maten var läcker, speciellt hemgjord rostbiff på älg (måste det ha varit!), med hemgjord potatissallad och till detta bla. inlagda trattkantareller med nypon. Oj vilken fin kombination.  Dessutom hade G hittat ett jättegott glutenfritt bröd åt mig. Nu glömde jag bort att titta på förpackningen så att jag skulle kunna leta upp det på Bergvik. För där var det inköpt.

Glad är jag för att jag nu kan lägga in flera bilder i samma inlägg!












Kommentarer
Postat av: petra

Kära du
jag förstår att man vill följa din blogg varje dag - det försöker jag också göra men hinner inte alltid kommentera tyvärr...jag vet hur roligt det är att få kommentarer så därför gör det mig lessen at jag stundtals inte riktigt hinner det...
Sen är det det att det kan gå så sabla långsamt ibland att få iväg en kommentar - datorn kan stå och rulla i två minuter med en enda - och då blir det ju inte av att man får iväg så många...

kram!

Postat av: Rutan

Åh, vad gärna jag skulle vilja ha den gröna vasen!

2006-05-22 @ 23:37:24
URL: http://rutan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback