Planteringsknep

38735-173

Först köper jag färdigdrivna påskliljor som blommar jättetidigt. De första blommorna är så fina. Sen köper jag penséer och sätter runt om. De blommar snällt hela säsongen om jag nyper alla vissna blommor innan de hinner gå i frö och gödselvattnar hela tiden. De blommar faktiskt fram till frosten blir väldigt rejäl om det vill sig till i slutet av september, början av oktober.

Nu har påskliljorna blommat ut och ser lite trista ut. Då får gubben hjälpa mig att plantera lökarna lite här och där i trädgården så blommar de nästa vår. Penséerna får sitta kvar och där påskliljorna satt så ska jag plantera en pelargon. De blommar också ganska länge. Jag duttar också ner någon hänglobelia som pryder upp det hela fram på hösten. Genom att låta krukan efter påskliljan sitta kvar tills jag planterar pelargonen så är det lättvindigt att få plats.

Besökte handelsträdgården idag igen och "investerade" i ett par gula fina penséplanteringar.  Men penséer till modren var slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback