JAAAA! Vi ska få en granne!

38735-168

Nu ska jag beskriva en dag på Lihaget i några inlägg efter varandra, en söndag, en typisk söndag.

Först så ligger jag länge i sängen, till framåt halv 11. Det ser ut som om jag latar mig men det gör jag inte alls. Jag ligger o tänker ut hur entrén ska se ut och möbleras för min klass till hösten och sen tänker jag ut vad jag ska göra på skolan imorgon. Jag ska träffa höstens nya klass för första gången.

När jag väl går upp så börjar jag med att slänga in dagens första tvättmaskin och sortera tvättkorgens innehåll.  Måste göra en attack på det där alplandskapet nere i tvättstugan.

Vid 11 är det dags för frukost på altanen och den sammanfaller, som oftast på helgdagar, med gubbens 11-kaffe. Då ropar vi M. M. som ska bli vår granne. Han kommer klivande på bilden här.

Det är suveränt roligt, vi ska få en granne. En liten bit från oss bygger M. sitt hus. M är jämngammal med vår äldste son och de spelade fotboll ihop när de var unga. Husbygget är beläget strax till höger om blomman till höger. Det är så roligt att få en granne inom ropavstånd. Jag menar att man kan hojta på varandra så där att komma över en stund. Så har vi inte haft det på 30 år.

Vi fikar / äter frukost och efter en stund kommer Västkuststugans representant. Det är någon som Roland reser ett hus åt på jobbet. Han får också kaffe samtidigt som de går igenom några ritningar. Jag hinner med att ta jättedisken från igår och hänga upp någon tvättmaskin.

forts följer




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback